Er hebben nu twee beta’s voor Concord plaatsgevonden en de informatie en feedback die de ontwikkelaar daar uit heeft gehaald, zal men meenemen in de laatste fase van de ontwikkeling. De game zal op 23 augustus verschijnen voor de PlayStation 5 en pc, en de ontwikkelaar heeft nu bekendgemaakt wat er op release beschikbaar is.
Vanaf de release zullen er 12 maps in de game zitten, waarvan er 5 in de beta beschikbaar waren. Daarnaast beschikt de game over zes modi en dat zijn: Takedown, Tophy Hunt, Area Control, Signal Chase, Clash Point en Cargo Run. Na de release zal de ontwikkelaar gratis nieuwe maps en modi toevoegen.
Ook interessant is dat Concord niet over een Battle Pass zal beschikken. Alle vrij te spelen cosmetische content, wat ook aangevuld wordt na verloop van tijd, verkrijg je door de game te spelen, opdrachten te voltooien, personages te levelen en meer.
De game wordt tegen een mid-price uitgebracht, daar waar het in theorie logischer is om voor free-to-play te gaan en daar een verdienmodel via cosmetische items en een Battle Pass aan te hangen. De ontwikkelaar kiest echter precies voor een omgekeerde route wat dat betreft.
Toch wel zin in dit spel. Gameplay voelde goed en vloeiend en hopelijk hebben ze wat met de feedback gedaan na de gesloten beta. Je kan van de characters vinden wat je wilt, maar uiteindelijk gaat het mij erom of een game goed speelt, en niet of ik mezelf in een character daar kan zien. Heb al wel wat favo characters waar de gameplay mee fijn was. Hopelijk is dit wel een opstapje voor Firewalk dat ze iets met deze universe doen als singleplayer game/co-op.
@Anoniem-4647:
Geweldige gameplay inderdaad. En leuke characters. Ik ga hem zeker kopen.
Denk dat ze beter voor een battlepass kunnen kiezen en de game gratis maken. Nu gaat het floppen.
Beter. Betalen >> free to play + Betalen voor passes
Maar helaas geen singleplayer campaign.
Ik was sceptisch dus heb uiteraard zelf de beta ook gespeeld. Geen Battlepass FOMO is wel goed. Al sluit ik niet uit dat die later alsnog wordt toegevoegd, dat hebben we eerder gezien. Ze moeten alleen iets bedenken op teamleden die nu vroegtijden eruit gaan. Had een paar keer dat je eindigde met 5 vs 3. Dat is weinig aan natuurlijk. Sound design en gameplay waren in de beta ook in orde. Denk alleen dat er teveel concurrentie is in dit genre om het echt tot een succes te maken. Ik las dat de beta op Steam erg weinig spelers trok, dat is al een slecht teken voor deze game.
@X_boi: Laten we hopen dat dit geen succes wordt. Zodat de studio gewoon van een mooie singleplayer mag gaan maken ipv deze live service idioterie.
@Smaakmaker: Dus volgens jou hebben live service games geen bestaansrecht en mag Sony alleen maar singleplayer games maken?
Nee, Live service games hebben 100% bestaansrecht.
Nee, Sony mag multiplayer, live service games en zelfs MMO’s maken als ze dat willen. Niet alles hoeft niet een singleplayer ervaring te zijn.
Daarbij komt ook nog eens het feit dat driekwart van de Sony developers aan singleplayer games werkt en ja dat is genoeg. Dus kom alsjeblieft niet met dat het feitelijk te weinig is, want dat is enkel jouw mening.
Op pc gaat deze game falen ,
piek was 2388 spelers.
niemand gaat hier 40€ voor betalen.
Live service huilies incoming…
Weg met die rommel.
@Anoniem-8749: Maar is het wel echt troep?
Want eerlijk gezegd zie ik veel mensen positief over deze game.
Kijk jij mag het natuurlijk troep vinden maar het is wel erg egoïstisch om te zeggen dat het weg moet omdat jij het niet leuk vind.
Zolang er mensen zijn die het leuk vinden moet je het maar accepteren dat dit soort games bestaan.
@Anoniem-3955: Die hebben zeker bestaansrecht. Maar daarvoor hebben ze voor 2 miljard volgens mij Bungie gekocht. Maar laat andere studios met rust qua live service games.
En als het genoeg is qua het aantal studios die Singleplayer maakt die Sony heeft. Het blijkt feitelijk van niet. Want anders had Sony niet Stellar blade, Rise of the Ronin, F16 Ff7 rebirth oa de laatste 2 jaar nodig gehad om de gaten te vullen.
En als het genoeg is. Tussen God of War Ragnarok en Spiderman 2 zat bijna een jaar. En tussen Spiderman 2 en tot Astrobot zit bijna een jaar..Dus het is niet alleen mijn mening maar de grote gaten van eigen grote singleplayer games die geven toch echt aan dat Sony het niet voor elkaar krijgt met deze 14 Singleplayer studios. Om elk jaar voldoende games van eigen studios eruit te gooien.
@Smaakmaker: er hoeft niet elke jaar een Singleplayer game uitgekotst te worden.
Also wat wil je nu eigenlijk, bij Sony zeg je breng games uit nu!!!!. Maar bij Ubisoft zeg je breng het een jaar later uit.
Weet je ? Je klinkt als een Spreadsheet manager.
@Anoniem-8749: inderdaad rommel ja
@Anoniem-2736: lol, wie is positief?
@Anoniem-1244: Kijk eens naar de eerste comments. Vrij positief. Mensen kraken het spel en hebben het niet eens gespeeld. Typisch gamer van nu. Gewoon irritante mensen zijn jullie geworden.
@Anoniem-7052: Daarvoor heb ik toch ook een ps5 gekocht om jaarlijks eigen content te spelen. Waarvoor denk je dat Nintendo zo succesvol is op moment juist omdat ze elk jaar geweldige first party games hebben.
En ik wil dat games pas uitkomen als ze af zijn..Dus blijkbaar zijn die games nog lang niet af..Dus komen ze in mijn ogen first party studios te kort
@Smaakmaker: in jou ogen ja. maar dat is dus zeer waarschijnlijk feitelijk niet zo.
@Anoniem-6409: Nogmaals als die 14 studios voldoende waren dan hadden we wel jaarlijks nieuwe grote Blockbusters ontvangen. Het feit dat Sony zoveel games aankoopt zegt gewoon dat het ze met die 14 studios niet voor elkaar krijgen voldoende content jaarlijks te maken. Dus gaat deze Concord ten koste van een hele vette nieuwe singleplayer ip.Want dit had hun eigen nieuwe blockbuster singleplayer ip kunnen zijn.
@coola:
1000% mee eens man !
@Smaakmaker: nogmaals wat jij nu zegt is enkel en alleen jouw mening en een aanname. Op geen enkele manier is wat jij zegt een feit.
@Anoniem-2305: Het is geen mening het is toch een feit dat we sinds Spiderman 2 al bijna een jaar wachten op de volgende grote klapper van Sony .En dat tussen God of War en Spiderman 2 ook bijna een gat van een jaar zat is ook geen mening maar gewoon een feit .En als je dan 20 studios hebt en je zet nog 5 studios in naast Bungie voor live service games. Vind ik veel te veel .Dus laat Concord hard floppen zodat die live service idioterie stopt op Bungie na bij Sony. En ze zich volledig op Bungie na focussen op singleplayer games iets waar ze echt goed in zijn.
@Smaakmaker: nee geen feit maar een mening. Dat is bij jou wel echt een trend eh meningen als feiten neerzetten.
@Smaakmaker: ik dacht dat coola erg was met zijn mening maar jij bent echt tien keer zo erg.
@Anoniem-7968: Dus God of War Ragnarok is niet uitgekomen 9 november 2022. En Spiderman 2 20 oktober 2023? En het is dus mijn mening dat daar bijna een jaar tussen zit? Dat zijn dus gewoon feiten.
De rest wat ik zeg is inderdaad mijn mening. Maar dat die 14 overbleven first party studios het niet lukt om jaarlijks goede content te brengen is gezien de enorme gaten in de release lijsten ook wel feitelijk te noemen.
En dat ik het te weinig vind dat is een mening maar de gaten tussen de bepaalde games is gewoon een feit omdat we dit gewoon terug kunnen vinden.
@Smaakmaker: het is jouw mening dat er te lang tussen zit. Het is geen feit dat een jaar er tussen te lang is.
@Anoniem-2223: Dat is een mening inderdaad. Maar Nintendo heeft zijn first party line up wel op orde en is het succesvolste ooit.
@Smaakmaker:
Kap nou eens met dat eeuwige gejank van je man. Het wordt met de dag sneuer. Wat een gefrustreerd figuur ben jij.
@Anoniem-1463:
Ook echt.
@Anoniem-976: Normaal tegen mensen doen is helaas niet voor je weggelegd. En normaal met elkaar in discussie gaan ook niet. En dan niet verder komen dan de term eeuwige gejank. Is ook vrij sneu. Want vorig jaar toen ik een games of 15 voltooid heb. Van de 22 gespeelde games heb ik je deze termen niet horen gebruiken. Nee alleen als ik negatief en of ergens iets over klaag kom je met deze goedkope nietszeggende onzin van je. Ik heb maar een tip voor je ga terug naar diegene die je hebben groot gebracht. En vraag of de les fatsoensnormen nog een keer willen uitleggen want die ben je vergeten.
@Anoniem-8486: Weer een anonieme gebruiker zonder account mij en Coola afzeiken maar zelf te verrot om een account aan te maken typisch
Kwam ff langs om mijn duit in het zakje te doen door te zeggen dat Concord mij een boutgame lijkt. Ok, ben er weer vandoor, doeg.