Het tweede DLC-pakket van Alan Wake II staat voor de deur. In een interview met Xbox Wire heeft game director Kyle Rowley ons alvast warm genoeg gemaakt om de game weer af te stoffen en de uitbreiding een kans te geven. Zo vertelt hij dat het nieuwe level gestructureerd is als een traditionele survivalhorrortitel, met veel exploratie en dodelijke vijanden.

“Much like some of the larger missions inside the main game of Alan Wake 2, this mission is structured like a more traditional survival horror game. There is a large open structure for the player to explore, secrets to discover and dangerous enemies to try and survive against. Narrative obviously plays a large role in the expansion – as it did in the main game – so it is definitely worth exploring and trying to locate the many narrative objects scattered throughout the environment.”

Eén van de vijanden die je in The Lakehouse zal tegenkomen, zijn de Painted – wezens die zich door bovennatuurlijke verf kunnen verplaatsen en zo op veel plekken kunnen opdagen. Ze zullen de speler meedogenloos opjagen. Klinkt alvast behoorlijk beangstigend. We zijn benieuwd of de uitbreiding het hoge niveau van de originele game zal kunnen evenaren.

“[T]he Painted are very much themed around one of the core elements inside the Lake House – paint! They can move in and out of the supernatural paint on surfaces, hunting the player as they do so and have devastating melee attacks that deal significant amounts of damage.”