Het tweede DLC-pakket van Alan Wake II staat voor de deur. In een interview met Xbox Wire heeft game director Kyle Rowley ons alvast warm genoeg gemaakt om de game weer af te stoffen en de uitbreiding een kans te geven. Zo vertelt hij dat het nieuwe level gestructureerd is als een traditionele survivalhorrortitel, met veel exploratie en dodelijke vijanden.
“Much like some of the larger missions inside the main game of Alan Wake 2, this mission is structured like a more traditional survival horror game. There is a large open structure for the player to explore, secrets to discover and dangerous enemies to try and survive against. Narrative obviously plays a large role in the expansion – as it did in the main game – so it is definitely worth exploring and trying to locate the many narrative objects scattered throughout the environment.”
Eén van de vijanden die je in The Lakehouse zal tegenkomen, zijn de Painted – wezens die zich door bovennatuurlijke verf kunnen verplaatsen en zo op veel plekken kunnen opdagen. Ze zullen de speler meedogenloos opjagen. Klinkt alvast behoorlijk beangstigend. We zijn benieuwd of de uitbreiding het hoge niveau van de originele game zal kunnen evenaren.
“[T]he Painted are very much themed around one of the core elements inside the Lake House – paint! They can move in and out of the supernatural paint on surfaces, hunting the player as they do so and have devastating melee attacks that deal significant amounts of damage.”
Heeft Alan Wake 2 wat meer verschillende vijanden. Dat wat je in deel 1 tegenkwam was zo eentonig dat ik gestopt was met spelen.
Vraagje; Is Alan wake 2 een goed spel als je deel 1 (of nog nooit een ander spel van Remedy) nog nooit gespeeld hebt?
Ben wel een mega survival horror fan!
@TheLegend27: Waarom zou je als je een mega fan bent deel 1 niet eerst spelen?
@TheLegend27: ik heb 1 nauwelijks gespeeld. En heb niet t gevoel dat is essentieels heb gemist door alleen 2 te hebben gespeeld.
@Anoniem-639: @TheLegend27: Ik raad je aan om eerst deel 1 te spelen voordat je aan deel 2 begint. De verhaallijnen van bijna alle personages lopen namelijk door, en het zou zonde zijn om die context te missen. Ik neem aan dat je het verhaal volgt, toch?
@TheLegend27:
Alan Wake is op zich een goede game. Veel beter dan woke Control game. Ik zou Alan Wake halen.
@Anoniem-7346: Wat is er woke aan Control?
@Anoniem-1056: het bestuurbaar personage betreft een vrouw. Vrouwen zijn woke. Althans, ik denk dat dit de logica achter die statement is geweest.
@Anoniem-7659: kort antwoord, nee. Ik durf zelfs te stellen dat er meer variatie aan vijanden was in deel 1 (vooral doordat er vaker willekeurige objecten op je afvlogen dan in deel 2). Ik zelf heb dat totaal niet gemist, omdat ik AW 2 (en deel 1 trouwens ook) puur voor het verhaal heb gespeeld. Als echter een resident evil game zo weinig verschillend knalvoer had, dan zou ik daar absoluut meer moeite mee krijgen.
@TheLegend27: ik vond het een hele goede game. Ik had deel 1 niet gespeeld