Evil Dead zal uit digitale winkels verdwijnen, servers blijven online

Meerdere mensen konden eerder deze week Evil Dead: The Game niet meer vinden in de PlayStation Store en Epic Games Store, zoals te lezen valt in een Reddit post. Dit riep vanzelfsprekend vragen op bij veel gamers, en de angst ontstond dat de game van de aardbodem zou verdwijnen. Ontwikkelaar Saber Interactive heeft op verzoek van de fans uitsluitsel gegeven over de situatie.

Saber Interactive heeft in een kort statement bevestigd dat zij de game inderdaad aan het schrappen zijn uit de online winkels, maar dat de servers de komende tijd wel nog online blijven.

“We can confirm we’ve begun the process of removing the game from digital storefronts. Anyone who has purchased the game will still be able to play it as we plan to keep our servers online for everyone.

We want to extend a sincere thank you to our community, to those who have been part of the game from the very beginning, and those who have recently joined us. We appreciate all of your support.”

Evil Dead: The Game kwam oorspronkelijk in 2022 uit. Het kan zijn dat de ontwikkelaar tegen problemen aanliep met de licentie voor de game. Een exacte reden is niet gegeven.

  1. User  avatar
    5256 XP

    Ik ben een groot evil dead film. Heb de films voor het eerst gezien in 1993. En ik heb van alle games kunnen genieten, maar deze game vond ik matig. Zo jammer dat het gefocust was op multiplayer. Zou veel beter zijn als ze weer game zoals Evil Dead Regeneration zouden maken.

    2
  2. User  avatar
    5256 XP

    @coola: playsense word toch tijd voor een edit knop.

    Mijn eerste zin in mijn vorige post moet

    “Ik ben een groot evil dead film”

    Moet uiteraard zijn

    “Ik ben een groot evil dead fan”

    2
  3. User  avatar
    1223 XP

    Ik vond deze mp toch echt alleraardigst. Ik heb me er wel mee weten te vermaken. Ook vind ik dat de game trouw aan zowel de films als de serie Ash vs Evildead. Jammer dat laatst genoemde ook, voor zover mijn kennis reikt, niet meer te vinden is.

    0
  4. Anoniem-2133's avatar

    Klagen over multiplayer bij een multiplayer game. Dat kan er maar 1 zijn. Ik heb me er uitstekend vermaakt. Helemaal trouw aan de lore en films echt toffe game om met vrienden te spelen.

    0
  5. User  avatar
    5256 XP

    @Anoniem-2133: wie klaagt er hier? Ik niet in ieder geval. Ik wist van af de aankondiging al dat het een MP only game ging worden en ik er daarom minder interesse in heb.

    En ik sta er vrij in om de keuze om er een multiplayer game van te maken jammer te vinden.

    2
  6. Anoniem-2193's avatar

    @coola:

    De site is er niet bepaald beter op geworden.

    0

Meer Evil Dead: The Game

Meer

Review | Evil Dead: The Game

Review | Evil Dead: The Game – Ruim veertig jaar geleden, maakte een groep vrienden met erg beperkte middelen, een onafhankelijke horrorfilm genaamd The Book of the Dead. De bekende auteur Stephen King was zo onder de indruk, dat hij een z...