Onlangs is in de piramide van Gizeh een geheime ruimte gevonden van ruim dertig meter lang. Het bestaan van deze ruimte was al langere tijd een mythe die nu dan toch werkelijkheid is geworden. Assassin’s Creed: Origins was de ontdekking echter al een beetje voor.

Nog voordat er hard bewijs was van het bestaan van deze ruimte, had Ubisoft al besloten om de ruimte in het spel te verwerken. Grappig genoeg is deze ruimte nu enkele weken na de release werkelijkheid gebleken.

We geloofden dat Jean-Pierre Houdins theorieën over de interne hellingen en het koninklijke circuit met de twee grafkamers binnenin de Grote Piramide waarschijnlijk de meest geloofwaardige waren. Daarom hebben we ook besloten ze te implementeren in de game. We gokten op het feit dat deze geheime locaties binnenin de Grote Piramide waarschijnlijk ontdekt zouden worden in de nabije toekomst, dus wilden we spelers de kans geven ze van tevoren al te kunnen bezoeken.

Nou, wie durft er nu nog te beweren dat video games niet leerzaam kunnen zijn?