Review: Final Fantasy VII Remake – Final Fantasy VII is ongetwijfeld een van de meest populaire games in de franchise. De iconische Cloud Strife staat bijna symbool voor de Final Fantasy en het is ook niet gek dat de tech demo uit 2005 op de E3 fans helemaal gek maakte. Final Fantasy VII kwam natuurlijk voor het eerst uit op de originele PlayStation in 1997 en als je de game nu grafisch ziet, dan is het, tsja… gewoon achterhaald. De tech demo gaf een beeld van wat een remake zou kunnen zijn en nu vijftien jaar later staat de game op het punt van verschijnen. Zoveel jaren hebben fans moeten wachten, maar nu is het dan eindelijk zo ver. Final Fantasy VII Remake is een werkelijkheid en we bekijken vandaag of de remake trouw gebleven is aan vroeger en of het het lange wachten waard is geweest. Bovendien: is de game eigenlijk überhaupt een goede Final Fantasy?
Feest van herkenning
De game begint in Midgar met een trein die aankomt op het station en in de verte zie je een grote reactor waarvan de toekomst niet al te rooskleurig is. Een groepering genaamd AVALANCHE gaat deze reactor namelijk opblazen onder de leiding van Barret. AVALANCHE wil het energiebedrijf Shinra laten stoppen met het pompen van levensenergie uit de planeet. De opgewekte stroom is natuurlijk erg nuttig voor het dagelijkse leven in Midgar, maar het heeft effect op de planeet en dat moet een halt toegeroepen worden. Niemand minder dan een ex-SOLDIER, een oud soldaat van Shinra, helpt hun hierbij. Dit is natuurlijk Cloud Strife, de blonde kerel met een overgroot zwaard op zijn rug. Het begin van de game is zeer iconisch, maar niet veel anders dan op de originele PlayStation. Alhoewel, de graphics zijn er natuurlijk behoorlijk op vooruit gegaan…
Zo is het avontuur van Cloud ook een stuk uitgebreider, want het is niet een remake in zijn puurste vorm. Je mag eigenlijk spreken van een ‘reimagination’, omdat het zoveel meer dan alleen de oorspronkelijke content biedt. Zo hebben de ontwikkelaars op verschillende momenten extra toevoegingen gedaan. Denk aan nieuwe persoonlijkheden, maar ook bestaande personages die vroeger wat meer op de achtergrond stonden, die nu meer aandacht krijgen en dat is logisch. Want vergis je niet, dit deel beslaat ongeveer de eerste vijf uur van het origineel en een game van vijf uur is anno 2020 te kort om voor de volle prijs in de winkel te leggen. Er zullen dus extra belevenissen in de game te vinden zijn die volledig nieuw zijn. Maar geen zorgen, het gooit geen roet in het eten. Tegelijkertijd, als het was weggelaten, hadden wij er ook niet per se om getreurd.
Meer reimagination dan remake
Ook is het verloop van sommige elementen van vroeger summier aangepast om de algehele presentatie wat beter te kunnen vertalen naar een moderne voorstelling. Een echte vertaling van het origineel is gewoonweg erg lastig wil je de game fris aan laten voelen. Je zit met de schaal, de presentatie en ook een andere stijl waar je rekening mee moet houden. Bij de moderne presentatie waarbij alles er een stukje realistischer uitziet, moet je creatief met het bronmateriaal omgaan. Gelukkig is dit op een uiterst correcte manier gedaan, waardoor je als oude fan genoeg op je nostalgische wenken bediend wordt.
Eigenlijk zijn de onveranderde elementen uitmuntend vertaald naar de standaard van vandaag de dag. Je herkent dingen simpelweg meteen. We hebben wel onze bedenkingen bij de nieuwe toevoegingen. Soms zijn de kleine of zelfs wat grotere veranderingen een toffe toevoeging om het grotere geheel beter tot zijn moderne recht te laten komen. Bij een paar gevallen moeten we echter de vraag stellen of het wel zo nodig was. Denk hierbij aan situaties waarin zaken gebeuren die verder vooralsnog geen invloed hebben op de rest van het avontuur. Het voelt hierdoor als willekeurige opvulling aan en zonder die content hadden we ook kunnen leven. De enige nuance is dat dit in de vervolgdelen terug kan komen, desalniettemin voelde het nu nog wat overbodig aan. Hoewel het niet storend is of de algemene ervaring dwarszit, is ‘less’ soms ook gewoon ‘more’.
Een stap achteruit, drie stappen vooruit
Wat in deze game in ieder geval ijzersterk is, is de sfeer. Waar je ook komt, je hebt het gevoel dat alles leeft en ook valt er altijd wel iets te doen. De gebieden die je aandoet zijn ook erg gevarieerd, hebben allemaal een ziel en zijn erg herkenbaar uit het origineel. Ook voor nieuwkomers is het een beleving om je door de stad Midgar te begeven. Ondanks dat de game vrij lineair is, krijg je op sommige momenten de kans om in vrijheid her en der te gaan en staan waar je wilt. Dit zijn meestal de momenten waarop de game je ook de kans geeft om naast het hoofdverhaal ook wat zijmissies te doen. Een manier om de speelduur te verlengen en het vormt een alternatief op de talloze willekeurige encounters die je in het origineel natuurlijk had, desalniettemin zijn we blij dat het optioneel is omdat ze op het hoge tempo van het hoofdverhaal wat als een rem aanvoelen.
Het hoofdverhaal en de daarbij behorende gameplay vormen de hoofdmoot en dat is ook gelijk het sterkste onderdeel van de game dankzij de afwisseling. Dat gepaard met een fenomenale presentatie maakt het tot een weergaloos avontuur dat te allen tijde als fris blijft aanvoelen. Dit komt door de ontzettend responsieve combat, die zeer goed aanvoelt. Hoewel de game niet op 60 frames per seconde draait, is de troost dat het is vastgesteld op 30 frames per seconde die stabiel behouden blijft. De combat is op zichzelf simpelweg een evolutie op de gameplay van Final Fantasy XV. Alles gebeurt realtime, maar het grootste verschil is dat het een stuk actiever speelt. Wat ons betreft zet deze game een nieuwe standaard voor de franchise.
Materia is de sleutel…
…maar hoe werkt de combat precies? Met het vierkantje kan je een standaardaanval uitvoeren, wat gepaard gaat met het combineren van unieke aanvallen. Die unieke aanvallen activeer je met driehoekje die invloed hebben op de standaardaanvallen onder vierkantje. Elk personage dat je in je team krijgt kan je ook nog eens extra uitrusten met Materia, wat gekleurde bolletjes zijn die vaardigheden als eigenschappen hebben. Zo kun je bijvoorbeeld bepaalde soorten magie aan personages geven, maar ook buffs als extra health aan personages toekennen, magische aanvallen uitbreiden en meer van dat soort vaardigheden upgraden.
Die Materia kun je enkel uitrusten op attributen van de personages, zoals hun wapen, armband of accessoires. Let wel, mocht je wapen of uitrusting wat sterkere statistieken hebben, kan je er van uit gaan dat je minder Materia slots tot je beschikking hebt. Je zult dus keuzes moeten maken om zo een gebalanceerd team te krijgen, waarbij iedereen bij elkaar genomen de belangrijkste vaardigheden tot hun beschikking heeft. Elk wapen dat je krijgt voor je personage heeft een unieke vaardigheid die je permanent kan leren als je de desbetreffende vaardigheid vaak genoeg hebt gebruikt.
Dit moedigt de gamer ook weer aan om verschillende wapens te gebruiken door de playthrough heen. Elk wapen kan je ook weer op zijn beurt modificeren, wat kan resulteren in dat het meer schade aanbrengt, maar ook kan het je personage bijvoorbeeld meer health opleveren, meer Magic Points of je magie doet extra schade toe. Doordat je levelt door veel te vechten, krijg je punten waarmee je dus je wapens kunt verbeteren en dat geeft je steeds meer mogelijkheden om een gevarieerd en uniek team samen te stellen met diverse skills en aanvalsopties. Daarin krijg je alle vrijheid, dus iedereen kan het team samenstellen naar eigen inzicht.
Geweldige, uitdagende baasgevechten
Een goede opstelling zul je hard nodig hebben, want de vijanden hebben in de game geen enkele genade. Je zult er altijd achter moeten komen wat de zwakheden zijn om zo met een juiste strategie een gevecht tot een goed einde te brengen. Nu zullen de wat kleinere vijanden nooit echt een probleem vormen, maar bij baasgevechten zal je op het puntje van je stoel gaan zitten. Speel je de game op ‘Normal’, dan krijg je al forse weerstand bij de baasgevechten. Hier laat de game zien hoe subliem het combat systeem is uitgewerkt. Je moet echt alles uit de kast trekken bij zo’n gevecht, zoals het switchen van personages, de verschillende unieke vaardigheden gebruiken en soms moet je na een mislukt gevecht misschien zelfs je setup met Materia veranderen.
Je wordt ook nog eens doodgegooid met een achterlijke hoeveelheid aan baasgevechten en elk van deze zijn tactisch gezien compleet verschillend. Ondanks dat er in kern weinig in de combat zal veranderen, zorgen de baasgevechten ervoor dat elke uitdaging nieuw en fris aanvoelt. Om een klein voorbeeld te geven: Cloud is een echte zwaardvechter dus voor gevechten op een afstand of voor vliegende vijanden is Barret een betere keuze om controle over te nemen. Hij heeft immers als arm een mini-gun, dus daarmee kan je gemakkelijker schade aanbrengen in zulke situaties. Hoewel je Cloud gebruikt om vooruitgang te boeken in het hoofdverhaal, kun je in gevechten op elk gewenst moment schakelen tussen andere personages.
Een uitstekend begin
Final Fantasy heeft er eigenlijk altijd al een beetje om bekend gestaan dat het een grafische benchmark binnen gaming was. Helaas zien we hier en daar toch wat sporen van een game die (te) lang in ontwikkeling is geweest. Je merkt dit voornamelijk wanneer de game je een beetje vrijheid geeft om de zijmissies te doen. Deze omgevingen hebben op een of andere manier drastische texture problemen. Ze worden erg laat ingeladen of soms helemaal niet, wat voor een zeer slordige indruk zorgt. Zonde, want zolang je eigenlijk het hoofdverhaal volgt, is daar niks van te merken. Het is ook jammer dat deze gedeeltes in behoorlijk contrast staan met de rest van de game.
We kunnen eigenlijk niet vaak genoeg zeggen hoe absurd tof het hoofdverhaal gebracht wordt. Dat is mede te danken aan de animaties in de cut-scènes, maar ook in de combat die allemaal uitstekend verzorgd zijn en een overtuigende weergave van de personages geven. Daarbij is ook de muziek op de schop gegaan en moderner gemaakt. Terwijl de oude deuntjes herkenbaar blijven, past het wel perfect bij de muziekbeleving die je anno 2020 van een game verwacht. Al met al, de constatering is dat Final Fantasy VII Remake zeer indrukwekkende dingen op verschillende vlakken doet.
Conclusie
Er zijn hier en daar wat op en aanmerkingen die we simpelweg niet kunnen negeren. De toevoeging van sommige nieuwe verhaalelementen zijn niet bepaald overtuigend, hoewel niet storend, en op sommige plekken in de game zijn er wat texture problemen. De zijmissies hebben een wat achterhaalde missiestructuur en zorgen voor vertraging in het tempo van de game. Gelukkig is er niks aan de hand als je de focus legt op het hoofdverhaal. Dit is ook waar het allemaal om draait, het begin van het avontuur van Cloud en zijn kompanen. Hoewel dit het eerste deel is, mag je een complete Final Fantasy ervaring verwachten in deze game, dat met een fenomenale presentatie. De gameplay zet een nieuwe standaard dankzij de goed uitgewerkte combat en ook de baasgevechten zijn uitdagend, verschillend en gaan tactisch diep genoeg om te blijven boeien. Final Fantasy VII Remake is voor ons een uiterst geslaagde remake die ook zeker de oude fans zal bekoren; een must have!
Pluspunten
- Moderne vertaling is geslaagd
- Combat is erg goed
- Baasgevechten
- Soundtrack
- Fenomenale presentatie
- Gevarieerde omgevingen
Minpunten
- Texture problemen
- Sommige zijmissies
9.0
Was er geen classic mode om de combat meer te doen lijken op het origineel? Hoe speelt die mode dan? Jammer dat dit hier niet wordt besproken…
@Anoniem-2666: dat is precies de reden dat ik deze game niet ga halen, er is namelijk geen combat mode die op de oude tbs modus lijkt. Ik vind de nieuwe combat echt helemaal niks zoals ik met de demo heb ervaren, deed me erg denken aan de combat van FF15 en dat betekent voor mij niet ve goeds. Maar blijkbaar vinden veel mensen het wel tof dus puur mijn persoonlijke mening.
Hoelang duurt deze episode eigenlijk?
@Oldskool-NL: Maar deze is dus wel “een evolutie op de gameplay van FF XV” dus waarschijnlijk is dit beter? Weet gewoon niet zo goed wat daarmee bedoeld wordt dan…
Want vergis je niet, dit deel beslaat ongeveer de eerste vijf uur van het origineel en een game van vijf uur is anno 2020 te kort om voor de volle prijs in de winkel te leggen.
* Kuch, Resident Evil 3 Remake, kuch.*
Mooi cijfer, zeker een keer oppikken.
@Anoniem-4768: tsja ik weet niet of het beter is, dat is toch echt puur persoonlijk. Ik voel gewoon geen impact en connectie tussen mij en de combat, het is het gewoon niet voor mij en dat vind ik echt jammer want ik keek erg uit naar deze game. Dat maakt het des te meer zuur dat er echt gewoon geen classic tbs mode in zit, want zo wilde ik deze game gaan spelen.
Je zit er totaal naast qua gameplay/combat system.
Ik zou dan ook als PSX-sense benadrukken dat in jouw conclusie van jouw meningsstukje dit jouw mening is en niet die van PSX-Sense. Dus mij i.p.v. ons.
Het origineel is juist zo geliefd vanwege de gameplay/het oude combat system.
De echte fans van deze franchise walgen van die vernieuwde stijl.
@Oldskool-NL: Wil je enigszins de oude manier van spelen terughalen dan kun je in de demo maximaal op normaal spelen … mag hopen dat we bij het eindproduct wél de keuze krijgen om te spelen zoals wij het willen.
@Anoniem-5596: ik heb beide modi geprobeerd en geen van beide kwamen in de buurt van het oude systeem. Het eindproduct is reeds hier en zeg me als me vergis, maar er is toch volgens mij echt niet de beloofde classic mode.
@Oldskool-NL: Goed nieuws voor je dan, die zou er normaal wel moeten inzitten 😉 (tenzij als die later wordt toegevoegd en niet met de launch verkrijgbaar is)
https://www.psx-sense.nl/372103/geen-fan-van-het-nieuwe-final-fantasy-vii-remake-combat-systeem-geen-probleem/
@Anoniem-5596: Ja, jebt het de keuze uit 3 mogelijkheden. Normal, Easy of oldskool style.
(Ik speel de game al dankzij MediaMarkt, zodoende weet ik dat)
Wat een topgame. Combat is echt heerlijk. De graphics zijn prachtig. Muziek is wat je kan verwachten van FF. Missies zijn leuk en de cutscenes zijn goddelijk mooi. Beste game van het jaar tot nu toe. Zelf geen texture problemen gehad. Momenteel op chapter 8
Echt een top game
Heb trouwens nog geen texture problemen gehad (zit nu in hoofstuk 7)
En ik heb spel op japans staan engels is niet om aan te horen verlies mijn intresse in verhaal dan en japans wordt ik er in getrokken
@True RPGGamer: dat is jou mening. ik weet nu al dat dit last of us 2 word…ook al heb ik er nog niks van gezien. ieder zijn ding natuurlijk
@Anoniem-7336: Dat is zeker mijn mening heb je goed gelezen ;). En ik zeg ook tot nu toe we weten niet wat de rest van het jaar gaat brengen. Voor mij is the last of us behoorlijk overhyped. Maar snap wel waarom mensen het leuk vinden.
Ik ben zo enorm onder de indruk van dit spel, wat een sfeer zeg. Games houden niet vaak mijn aandacht meer vast de laatste tijd, maar deze absoluut wel
Volgens andere site s die hun review online hebben gezet zegen zij dat er 30a 40 uur game play in zit dit vind ik niet echt veel voor een FF . Deze ga ik wel halen als de ps5 uit komt .
Chris, geef ff aan of je op de base PS4 of op de PS4 pro hebt gespeeld. Misschien dat de texture problemen alleen op de basis PS4 aanwezig zijn..
@True RPGGamer: cutscenes zijn extreem
Die cutscene waarbij je die eerste reactor opblaast, ik heb nog nooit zo’n indrukwekkend explosie gezien en gehoord in een game.. meteen opgenomen op mn PS, maar helaas kan je dingen van FF7 nog niet delen.. al 20x teruggekeken, kippenvel van het geluid
Geweldige game. Ik had in het begin ook mijn twijfels aan het combat systeem. Maar deze went heel snel en past heel goed in deze remake. Zelf ben ik bij chapter 9 en tot nu toe echt subliem. Ben alleen benieuwd hoe Square het straks gaat doen met deel 2. Voornamelijk of je je eigen save kan gebruiken. Hoop hier snel iets over te horen en wanneer we deze kunnen verwachten.
@True RPGGamer:
Helemaal mee eens!! Het blijft altijd persoonlijk en je “eigen verwachting” idd. Maar voor mij is het ook al de GOTY. Heb het originele 23 jaar geleden stuk gespeeld en dit is gewoon de Remake die ik gehoopt had. Ja de combat is moderner/anders maar goed we zijn ook 23 jaar verder ;-).. denk eerlijk gezegd dat het oude turn based gameplay de game niet ten goede was gekomen. Puike prestatie van SE. Have fun ik duik vanavond hoofdstuk 8 in
@Sivenator: die modus blijkt dus niet de oude modus te zijn, maar ik hoop erop.
@Anoniem-1343: en wat houd die oldskool modus precies in? Ja dat zou ik moeten weten hahaha.
@Anoniem-5596: Spreek voor jezelf. Ik ben een echte FF7 fan en ik vind de gameplay fantastisch. Ze hebben niet voor niks in de nieuwe ports een x3 snelheid gezet. Het origineel speelt qua gameplay vandaag te langzaam. Random battle wanneer je er geen zin in hebt. Omgeving laten zien voor je vecht. Op een gegeven moment wordt het teveel grinden om sterker te worden. Dat hebben ze met deze remake toch wel interessanter gedaan. Wil je turnbased? speel de oude FF7. Dat deed ik pas kort geleden iig tot na midgar.
@jimke1: 30 tot 40 uur gameplay niet veel?
Houd er rekening mee dat dit slecht één episode is he… van de 3 of 4.
Laten we zeggen 3 episodes. Dat keer 30 a 40 uur… prima lengte voor een Final game hoor….
@Anoniem-5596: fijn dat jij mag aangeven wat een echte fan leuk vindt en wat niet. Dit soort “echte fans” zorgen voor een zure sfeer.
@Oldskool-NL: dat is de classic mode wat geen turn based is
Er zit helemaal geen oldskool modus
@Anoniem-6038:
Ik heb de game op een PS4 Pro gespeeld 😉
@Frenchcorepower: precies, daar was ik al bang voor. Dan gaat het m niet worden voor mij pindakaas.
@Anoniem-8665: opzich heb je daar gelijk in, maar qua prijs is deze episode gewoon de prijs van een Full Final Fantasy game en zou dus meer uur moeten bevatten. Vind het toch vreemd dat de classic combat er toch niet in zit. Vorig jaar hoorde we nog dat dit echt zou komen etc.
@Oldskool-NL: Zou kunnen, heb zelf de review niet gedaan en de game nog niet gespeeld. Wel jammer dan… 🙁
@Anoniem-1660: Een full priced normale FF game is ook 40 uur. Dus je krijgt gewoon de speeltijd van een normale FF game. FF7 origineel was 38 uur. FF8 was 42,5 uur. Kijk maar op howlongtobeat.com
@Anoniem-8665: dat is dan wel een final fantasy game waar je 3/4 keer de volle 60 voor moet gaan betalen.
@jimke1: Elke FF heeft rond de 40 uur story gameplay. Dus weinig is het niet.
@Anoniem-7524: En ook 3/4 keer 40 uur voor terugkrijgt. Je krijgt gewoon je geld in speeltijd terug. Zoveel mensen die hier over klagen, maar je krijgt toch gewoon een full priced game. Niemand verplicht je het meteen te kopen. Als je het niet zint om zoveel te betalen, dan wacht je toch lekker tot het goedkoper is. Velen anderen die het ook doen als ik naar sommige reacties kijken.
Ik had het niet verwacht maar ik mis de turn-based action helemaal niet. Wat een game!
Dat textures soms iets later laden heb ik ook op de Pro. Maar echt storend vind ik het niet.
Heb de game zelf ook maar helaas nog niet veel gespeeld. Tot nu toe erg onder de indruk en het is echt een Final Fantasy. 1x is een texture probleem opgevallen. Dat waren de deuren van de appartementen waar je kan slapen. Verder ziet het er echt top uit. Had eerlijk gezegd geen verwachting en het orgineel niet gespeeld dus voor mij is alles nieuw. Merk wel dat iedereen ( video’s, reviews) er vaak vanuit gaan dat je het verhaal al kent dus een hoop spoilers.
@True RPGGamer:
Ja hoor bij hem zijn de graphics weer top, op veel sites staat dat de graphics er niet uitzien op bepaalde stukken. Het word zelfs vergeleken met de ps2.
Ook personages zien er blokkerig uit vermelden ze. Ps4 en ps4 pro.
@Anoniem-6397: Weet niet op welke gekke sites jij kijkt. Maar weet wel zeker dat ze daar een bril nodig hebben.
@jimke1:
“30 a 40 uur voor het uitspelen”
Weet wel dat je tegen dan nog niet alles hebt gedaan wat er te doen is, laat staan trophys/achievements.
@Anoniem-2189:
Speelduur
Afhankelijk van je speelstijl, 30 à 40 uur om het einde te zien. Maar dan heb je nog niet alles gedaan/gezien wat de game te bieden heeft.
30 uur ver met alle side-quests achter de rug (niet zij-activiteiten), ‘ga vertrekken naar de “point of no return”.
@Anoniem-2666:
“Classic mode”: beperkt tot invoeren van acties voor je teamleden eenmaal je actiebalk gevuld os, de basis-aanvallen gebeuren vanzelf
@jimke1: 40 -50 uur voor een episode game is fucking veel
@Coplo: Het is geen episode-game. Het is een volwaardige game die minstens 1 sequel krijgt. Episode in de titel is misleidend en/of te moeilijk voor wat mensen. Hadden ze wel anders kunnen doen.
@Coplo: Nee nee het is 30 a 40 niet 40 a 50 daar zit een verschil in .
@True RPGGamer: Er zijn zeker wel texture problemen. Heb je die deuren gezien van het hotel in de Slums waar je slaapt? Die zijn echt niet om aan te zien.
Wacht wel tot alle episodes uit zijn. Vind het overpriced voor wat je ervoor terug krijgt.
@Raigara: Ja de deur als je hem opendoet is wel zo ja. Maar voor de rest niks gemerkt ervan.
@Oldskool-NL: Dat heb je in principe verkeerd, wamt op classic mode hoef je niet te lopen en ook niet de melee combat te doen! Je kan je dus gewoon focussen op het vollopen van je ATB balkje en dan je ability/magic/item actie uitvoeren. Precies hetzelfde als in het origineel dus behalve dat ze niet 3 vs X tegenover elkaar staan
@Raigara: Dat zijn geen texturen problemen.
Dat zijn gewoon textures die niet in hoge kwaliteit gemaakt zijn. En als je goed oplet, is dat met heel veel textures zo als je nou eenmaal heel erg dicht bij komt…
@Anoniem-7477: Precies, dat was de ‘oldskool mode’ die ik bedoelde. En uiteraard bedoel ik hier de classic mode mee, maar dat leek me wel duidelijk omdat het een bericht naar Oldskool-NL was. 😉
@Anoniem-7477: niet precies hetzelfde, want in de oude ff7 game moest je nog wel een actie invoeren om attack te doen. Met classic mode wordt het dus voor je gedaan.
Ik heb het origineel niet gespeeld, krijg je met deze remake wel een volwaardige story voor de kiezen of is het halfbakken werk en hebben ze het gewoon opgeknipt om commerciële redenen?
@Anoniem-2592: En wat is de verwachte timeline voor de overige delen?
@True RPGGamer: geen texture problemen gehad, , dat maakt van jou een leugenaar, deze game is met momenten ps2 kwaliteit en als je dat niet opmerkt dan moet je bril kopen
@7th-son: nee totaal niet,, doe je huiswerk of koop een bril
@Anoniem-4366: Mijn god wat een niveau hier zeg.
@Anoniem-8665:
Dus dit is niet de volledige game?
Komt de rest dan ook op disc uit? of DLC?
@Anoniem-4366: Ik heb ook geen texture problemen.@Anoniem-7336: Het zal spannend worden. Ik vind FFVIIR een topper en dat wordt TLOU PII ook.
@Anoniem-4366: Wat een onzin praat je met je PS2 kwaliteit. Ten eerste is dit 1 van de mooiste games van de PS4 en ik heb op mijn console (PS4 pro) tot nu toe geen texture problemen gehad en zit 20 uur in de game.