Ghost of Tsushima heeft een update gekregen en die brengt de game naar versie 1.05. De belangrijkste nieuwe feature die met deze update in de game geïmplementeerd wordt is de ‘Lethal’ moeilijkheidsgraad, waardoor vijanden je sneller zien, agressiever reageren en waarbij ze nog intenser vechten.
Verder komt update 1.05 nog met wat aanpassingen omtrent de toegankelijkheid aangaande het vechten en er worden wat opties toegevoegd met betrekking tot ondertiteling en de grootte van de tekst op het scherm.
Voor alle details, zie de changelog hieronder.
New difficulty level: Lethal
- Enemy weapons are more deadly, but Jin’s katana is also more deadly.
- Enemies are more aggressive in combat.
- Enemies detect you faster.
- Tighter Parry and Dodge windows.
Lower Intensity Combat
- Lower intensity mode is meant to maintain the heart and feel of Ghost of Tsushima combat while relaxing several timing-specific elements. Combat is less intense, giving you more time to react. Stealth settings are more forgiving, and enemies take longer to detect you.
- Most enemy attacks which are normally unblockable become blockable when Lower Intensity is enabled. Blocking with L1 will keep you safe from more attacks than standard combat, though some attacks must still be dodged.
- Enemies break off their attack combos after damaging you, giving you a chance to recover before the next wave of attacks. In addition, your heavy attacks will interrupt attacks from Brutes, giving you another way to stop their combos.
- Enemies will not attack you while you’re using Resolve to heal.
- Enemy awareness builds more slowly, giving you more time to recover after being spotted.
Text changes
- Large Text option: Increases text size of subtitles, mission objectives and interact prompts by 150% when enabled.
- Added option to turn speaker name off when subtitles are enabled.
- New subtitle text color options in addition to white: Yellow, Blue, Red, Green.
Mooi dan kan ik na een wat moeilerijke stand
Moeilijk was redelijk makkelijk
Dit is echt heel goed de game is nog maar net uit en zij blijven de game goed ondersteunen. Nu mijn game is al platina maar ik zou graag nog dat zij een update uitbrengen voor game plus dat zou tof zijn .
Ik heb hem nu uit en begrijp de hype van GOTY totaal niet. GOT is eentonig als het om gameplay gaat. Grafisch is het wel mooi, maar ook niet baanbrekend te noemen. RDR 2 deed het minstens zo goed, zo niet beter zelfs. Game was niet slecht, maar absoluut geen GOTY. En het verhaal, tja. Geen bagger verhaal, maar om dit nou GOTY te gaan noemen dat begrijp ik toch ook niet goed. Momenteel opnieuw God of War(2018) aan het doorlopen, en man wat een verhaal is dit tegenover GOT.
@Anoniem-4376:
Je zegt nu 2 tegenovergestelde dingen, de game is net uit en zij blijven t goed ondersteunen, zoiets zeg je eerder over een game van al een paar jaar oud, zoals no mans sky.
@jonas46: Een game GOTY noemen is een eigen mening. Voor sommige is het GOW of TLOU2. Andere zullen weer zeggen GOT.
Ik vind GOT helemaal geweldig, maar het is geen GOTY voor mij. TLOU2 is dat op dit moment voor mij.
@jonas46:
“RDR 2 deed het minstens zo goed, zo niet beter zelfs.”
Echt niet, hoewel ik RDR2 een van de tofste games ooit vind is er grafisch echt een wezenlijk verschil. Vooral de nep HDR van Red Dead was een dikke teleurstelling.
En welke game word nou niet eentonig op den duur? Of is vandaag de dag nog echt vernieuwend?
Bovendien is het nog altijd persoonlijk om iets GOTY te noemen dus is snap je commentaar niet zo goed.
@Anoniem-2649:
Same.
Ik zou graag willen dat je knoppen kan aanpassen. Van Stance verwisselen met R2 vind ik vet irritant aangezien je daar ook dingen mee oppakt/selecteert. Ik krijg constant die Stance menu in beeld. Ook boogschieten liever gewoon L2 vasthouden ipv “boog aan/uit”.
Dat is te laat voor mij, net de game platinum gehaald en wat ik erg graag wil is een NG+ mode. Hopelijk pakt Sucker Punch dat op, want ik ga deze game graag nog eens spelen.
@ROODBAARD: huh? Ik moet gewoon L2 vasthouden om met m’n boog te richten hoor. Heb je weer teveel gezopen?
@Oldskool-NL:
Vasthouden hoeft niet en ik moet sowieso nog een keer L2 drukken om de boog op te bergen.
Ik wil gewoon L2 vasthouden, schieten en weer verder hakken. Onnodige handelingen wat mij betreft (vooral voor iemand met een gebroken pols, ik kan R3 ook niet indrukken 😉 )
@ROODBAARD: ik hoefde ook alleen maar L2 in te drukken om te richten liet ik hem los werd weer opgeborgen
@Oldskool-NL:
Waarschijnlijk had ik teveel gezopen toen ik in de instellingen zat te rommelen.
“Toggle button holds” stond aan… oepsie.
@Anoniem-689:
Ja ben er al achter. Wat een ergernis was dat. En hoe blind was ik? Haha.
Ik heb ook maar één oog hè!
Nou nog een update de mogelijkheid game+ na het uitspelen.
@ROODBAARD: zie je wel! Altijd hetzelfde de laatste tijd! Drank maakt meer kapot dan je instellingen voor je pijl en boog goed kunnen maken!
@ROODBAARD: al is de hdr implementatie later nog gefixt…
@jonas46: GOTY is een game van het jaar,dus deze game gaat hevig concureren met LOU2 & cyberpunk,maar gaat deze zeker niet winnen.
@Oldskool-NL:
En polsen zijn er ook niet best tegen bestand.
@ROODBAARD: FAILOUT 76,oh wacht 😀
@mantequilla:
FallOm.
Wel 4 week langer “vakantie”. :O
@Anoniem-3256:
Klopt, toen ik hem inmiddels allang uit had. Maar later nog wel gespeeld maar de HDR van GoT is vele malen beter. Dat had Sucked Punch bij Infamous al geweldig voor elkaar.
@ROODBAARD: RDR2 is op elk grafisch vlak beter dan GOT. Het realisme van RDR2 graphics overtreft alles maar dan echt ALLES tegenover GOT.
@Anoniem-3496:
Oké.
@ROODBAARD: Goede tegenreactie, fijne argumenten ook. Ik neem dus aan dat je het eens bent?
@Anoniem-6910:
Neen.
@jonas46: day vibe jij dus is geen feit
Moet er nog aan beginnen. Eerst TLOU2 uitspelen en dan gelijk maar op Lethal spelen dan.
@ROODBAARD: fijn ook dat je zegt waarom. Niveau spat er weer van af..