Resident Evil 8: Village komt op heel wat platformen uit en draait uiteraard niet overal hetzelfde. Om die reden heeft Capcom een overzicht online gezet met de resoluties en framerates van de game. Voor ons is het belangrijk om te zien dat Resident Evil 8: Village een 4K HDR-resolutie heeft en op 60 fps draait op de PlayStation 5. Als je ray tracing aanzet, zakt de framerate naar 45 fps.
Op de PlayStation 4 Pro kun je kiezen voor een 1080P-resolutie op 60 fps of een 4K HDR-resolutie met 30 fps. Voor de reguliere PlayStation 4 geldt alleen een 900P-resolutie op 45 fps. Mocht je zelf willen ervaren hoe de game speelt, dan kun je binnenkort met de tweede demo van de game aan de slag. Als je meer wilt lezen over Resident Evil 8: Village, dan verwijzen we je graag door naar onze Alles Wat We Weten special.
Best netjes voor een out-dated engine. Spel oogt mooi van afstand ingame. Eenmaal dichterbij zijn de textures van ps1 kwaliteit. Leuke truc van ze. Het is dat de verlichting ingame veel goed maakt.
45f/sec met raytracing is niet slecht.
@Undergod: Zo ga ik het spelen 🙂
@Undergod: zo speel ik m straks op de PS5 🙂
@Melvin: @stefan52a: Ik wacht nog even. Maar zo zou ik het ook spelen. 😉
@stefan52a: Dat is zeker aan te raden. Van wat ik heb gespeeld, wordt die 45 fps netjes gehaald en waarom ray tracing inleveren voor 15 fps meer? Nee, dit is een mooie tussenweg.
Ik heb de demo op de pro gespeeld. Speelt heerlijk weg op 1080p 60fps. Natuurlijk heb ik het liefst 4k 60 fps. Maar het is niet anders als je geen ps5 hebt. 🙁
Op 4k 30 fps is het niet te doen. Volgens mij zakt de framerate onder de 30 fps op 4k. Dat was in ieder geval mijn ervaring
@Sprony: Dat vind ik ook @Sprony.
Bovendien is 45fps nog steeds een upgrade tegenover de vorige generatie waar alles nog 30fps was. Met raytracing, 4k en HDR.
Dat wordt geen VR support als ik het zo zie, dat zou de rendered resolutie omlaag halen ten opzichte van deel 7.
@Sprony: Inderdaad 4k/45fps/hdr is goed genoeg. Als het maar geen 30fps is.