Sledgehammer Games heeft een nieuwe patch voor Call of Duty: Vanguard uitgebracht. Halverwege februari kunnen spelers na uitstel de grote Season 2 update verwachten, maar Sledgehammer beloofde daarvoor nog door middel van kleinere updates de gameplay-ervaring te optimaliseren. Deze nieuwste patch voor Call of Duty: Vanguard is daar onderdeel van.

Zodoende betreft het een relatief kleine updates die diverse aanpassingen en fixes met zich meebrengt. Het meest in het oog springend zijn de aanpassingen aan twee perks. Zo geeft Cold Blooded je nu ook bescherming tegen honden van de tegenstander. Daarnaast is Fortified aangepast. Deze perk beschermt je niet langer tegen een reeks killstreaks, terwijl er ook enkele killstreaks zijn die nu juist geen schade doen wanneer je Fortified gebruikt.

Daarnaast heeft de update voor betere spawns op de map Paradise gezorgd, zijn er diverse bugs verholpen en is ook een handjevol problemen met de Zombies-modus opgelost. Voor alle details kun je de patch notes hieronder lezen.

Multiplayer

Spawns

  • Paradise
    • Spawns on Paradise have been adjusted to address community feedback after players reported spawning next to enemies
    • Fixed a spawn resulting in the player falling through the map
    • Added invisible collision to prevent spawn trapping from one spawn point to the other

Perks

  • Fortified
    • Fortified now adds protection from the following:
      • Mortar Barrage
      • Warmachine
      • Flamenaut Explosions
      • Ammo Box Explosions
      • Gammon Bombs
      • Satchel Charges
    • Fortified no longer protects against the following:
      • Goliath
      • Glide Bomb
      • Bombing Run
      • Fire Bombing Run
      • Direct hits from launchers
  • Cold Blooded
    • Cold Blooded now protects against dogs

Weapons & Attachments

  • “Summoning” reticle from Graveyard Shift Bundle is now visible in Gunsmith
  • Fixed a bug resulting in Subsonic unintentionally disabling Ghost
  • Fixed a bug where weapon icons were showing up on interactable objects such as doors

UI/VFX

  • Fixed a bug that resulted in the player appearing to be on fire, even when no damage was being dealt

Private Match

  • Addressed an issue in Control where the match would end prematurely when a Codcaster disconnected

Zombies

  • Addressed an issue where Ring of Fire Tier II dealt inconsistent damage
  • An upgraded Ring of Fire’s damage no longer causes damage to zombies above or below the placed ring
  • Ring of Fire’s damage now scales correctly per level
  • Addressed an issue where kills with Artifacts would charge the Artifact for an additional use