Techland heeft vlak voor de release van Dying Light 2: Stay Human een forse update uitgebracht. Die kwam met meer dan 1.000 probleemoplossingen, maar daarmee zijn nog niet alle oneffenheden gladgestreken. Zodoende heeft men doorgewerkt aan nieuwe updates en inmiddels is versie 1.06 live voor de pc-uitgave van de game.
Deze update lost verschillende crashes op en voorkomt ook dat spelers in een ‘deathloop’ terechtkomen na het spelen in coöp. Verder pakt het nog wat issues aan die eerder al beloofd waren aangepakt te worden, en er zijn wat algemene verbeteringen aangebracht.
De ontwikkelaar heeft de belangrijkste details via een afbeelding gedeeld, zie hieronder. De consoleversie van de game krijgt deze update ook, maar die volgt pas een dezer dagen.
Patch 1.05 of 1.06 is gister live gegaan op ps4… Moest iig 1 downloaden die bovenstaande ging oplossen. Sinds die update veel meer haperingen tijdens het spelen in coop :/
Wij hebben vooral “last” van dingetjes als dat zombies je niet kunnen zien in de dark zone.
Maar ook veel kleine dingetjes zoals zwevende ledematen of npcs die geen wapens bij zich dragen.
Het laatste is natuurlijk geen mega storend iets.
Over het algemeen een vrij soepele ervaring op de ps5.
Hebben ze er ook wa meer zombies ingepropt?
Heb zelf amper last van bugs gehad 1 keer dat een missie niet wilde starten en dat het beeld af en toe knippert voor de rest niks komt misschien om dat ik het op singleplayer mode speel en niet in coop
Is dit spel het waard?
Coop werkt voor geen meter
@Anoniem-4650: ja
Heerlijke game weer
Cyberpunk all over again. Niet dat ik het een slecht spel vind. Vond cyberpunk ook leuk ondanks de bugs
(ps4) De grootste sinds update was de map die doorschijnend was en ik erdoor viel.
Vooral veel haperingen tijdens combat
@Anoniem-4650:
Jawel maar verwacht niet een gepolishte ervaring. Het parkourelement is vooral slecht, heel statisch en niet vloeiend.
Als ze nou eens save mogelijkheden gaven. Of zorgde dat je geen licht ziet alsof het overdags is terwijl de game zegt dat het nacht is.. of wat dacht je van een quick mission restart..
Net even een video bekeken van deze game, mwa, net een soort Far Cry/Assassin’s Creed met zombies haha.
@7th-son: maar toch zonde dat je nu genoegen moet nemen met “vrij soepel”?
Durf te wedden dat hij gewoon nog drie maanden uitgesteld had moeten worden en dan loopt ie als een zonnetje toch ?
Belangrijkste is wel dat je plezier hebt trouwens en dat zit wel goed
@Anoniem-5293: ok wat wil je nou zeggen
Want cyberpunk was een clusterfuck van jewelste dus niet te vergelijken denk met dit ?
@Anoniem-8351: maar die save mogelijkheden hoort toch beetje bij het spel en de progressie ?
En ja het parcours ik vond het er best vet uitzien weer niet hoe het voelt als ik ook echt speel
Lol. Op Ps5 geen enkel probleem. Niet overdrijven. Crashed enkel wegens te lang aan te staan. Voor de rest werkt alles super goed. Meer dan 51 uur gespeeld …
@RobanosSmatros: ik heb genoten van cyberpunk met de nodige settings af. Maar qua combat had ik evenveel miserie als nu met dying light dus ja.
@RobanosSmatros: vrij soepel zonder game Breaking bugs vind ik prima. En daar heb ik me ook wel een beetje bij neergelegd, vooral met de “day one patch” mentaliteit tegenwoordig.
Van een studio die multiplatform een spel uit brengt, verwacht ik nog wel dat er genoeg bugs in zitten. Dat is vrij normaal helaas..
Bij triple a platform exclusives (vooral op PlayStation) verwacht ik spatzuivere ervaringen, waar bugs zo goed als onmerkelijk zijn.
Die games zijn bijna altijd foutloos, en ik hoop dat dat ook gaat gebeuren met horizon forbidden west volgende week
@7th-son: Fair enough.
Ik denk dat wij als consument eventueel wel statement kunnen maken dit soort spellen pas iets later halen of zo dat het en lekkerder loopt en dat ie misschien wat goedkoper is.,
Maar dat mag iedereen voor zich zelf weten snap ook dat je vanwege spoilers niet wilt wachten of dat je er gewoon super naar uitkijkt en inderdaad wat je zegt voor lief neemt.
En aan de ene kant snap ik dat je zegt als het triple aaa is voor welke console ook moet spatzuiver zijn maar als je dan kijkt naar een kena bijvoorbeeld die gewoon prima speelt zonder echt storende bugs (zijn vast andere spellen ng ook die ik nu vergeet van kleinere bedrijven) dan moet het geen excuus zijn.
bugs horen er bij maar spelbrekende bugs niet
@Anoniem-6928: mmmm dat is wel heel irritant ja.
maar goed belangrijkste is inderdaad wat je zegt dat je er veel plezier van had toch!
@RobanosSmatros: ik denk dat het grote verschil tussen console exclusieve titels en multiplatform gewoon inderdaad het punt is dat ze te vroeg zijn met een datum geven en het gehaast afmaken. Dying light 2 komt op 7 consoles en pc tegelijk uit. En Kena (om jou voorbeeld aan te houden) maar op 2 consoles en pc.
@7th-son: mmmm dat kan ook factor zijn.
Lijkt mij lastig om inderdaad met elk systeem rekening te houden.
Moet zeggen zeker met de ps4 ps4 pro en ps5 heb je voor 2 ”systemen” toch al weer 3 verschillende dingen waar je rekening mee moet houden.
Dan heb je ook nog de xbox met zelfde
xbox one xbox one x geloof ik series s en x En voor de pc moet je kijken wat de minimale eisen zijn EN de maximale en beetje er tussen in.
mijn god wat een gedoe eigenlijk haha
@RobanosSmatros: dat bedoel ik dus.
Maar dan moeten ze eigenlijk gewoon meer tijd nemen om een game te maken ipv rushen
@7th-son: Ja tijd is geld he.
Ene kant snap ik ze wel maar andere kant denk ik je schiet nu je zelf in de voet.
Volgend deel van dit spel wacht je even./
VOorbeeld stel dat witcher 4 komt.
Denk dat ik de reviews afwacht.
En dan 3/6 maanden later pas ga spelen haha.
puur door de geschiedenis.
@Anoniem-4650:
Banee zit vol fouten ik heb op 1 avond 4 opnames genomen is zeker zijn geld niet Waart op deze moment spijt ik gekocht heb ..!!