Zoals al duidelijk werd uit de roadmap die onlangs werd vrijgegeven, is er een nieuwe grote update voor Assassin’s Creed live gegaan. Het gaat hier om update 1.5.1. en die voegt heel wat nieuwigheden aan de game toe.
Een eerste toevoeging is het tweede ‘Mastery Challenge Pack’ dat je drie nieuwe shrines en een baasgevecht voorschotelt. Om deze te kunnen beginnen, moet je echter wel minstens een power level van 221 hebben behaald én je moet het eerste Mastery Challenge Pack hebben voltooid. Als je erin slaagt deze uitdagingen te voltooien, staat onder andere een gloednieuw Valkyrie armor op je te wachten. Daarnaast komt ook het Ostara Festival terug van 21 april tot 12 mei, waarbij je nieuwe wapens kan verdienen. Ten slotte krijgen we opnieuw wat bug fixes om het leven mooier te maken.
Bekijk hieronder een greep uit de patch notes, voor een volledig overzicht kan je hier terecht.
Assassin’s Creed Valhalla – Title Update 1.5.1
NEW CONTENT
Mastery Challenge Pack 2
Added Mastery Challenge Pack 2 (Mastery Challenge: The Reckoning) to the game.
- Mastery Challenge offers the ultimate test of skill for combat, range, and stealth.
- Pack 2 introduces 3 new shrines and culminates in a boss fight which tests your abilities in each aspect of combat.
- Unlock unique rewards, including the Valkyrie Armor set, all-new weapons, a tattoo set, and new settlement cosmetics.
- Access requirements: To access Mastery Challenge Pack 2, players must be at least Power Level 221, have completed the Uninvited Guests main quest after reporting on Grantebridgescire and Ledecestrescire, and have completed the narrative quest from Mastery Challenge Pack 1.
Ostara Festival
Added in-game support for the Ostara Festival to the game.
- Available from April 21 through May 12.
- Complete various activities to earn all-new weapons, available only during the festival.
- Rewards include all-new weapons at Norvid’s shop and 50 free Opals via Ubisoft Connect.
- Access requirements: Players must reach England and complete one of the first two narrative arcs (Grantebridgescire or Ledecestrescire) and have a settlement at Level 2 to participate in the Ostara Festival.
BUG FIXES & IMPROVEMENTS
EXPANSION 3 – DAWN OF RAGNARÖK
Gameplay
Addressed
- Runes equipped on Gear disappeared after TU 1.5.0.1. – We reached into the depths of Helheim to bring them back!
- Unable to upgrade Legendary and other gear to Divine.
- No silver required to downgrade Divine quality gear.
- Failed to save game progress pop-up appears when any kind of save is made on Xbox consoles.
- Losing player boost after using the Exit the Simulation option.
- Losing player boost gear/weapon loadout upon Waking Up and reaching England.
- Improved the activation of Powers to avoid accidentally consuming both Hugr bars.
- Save/Load issues while collecting runes.
- Save/Load issues while in shelters.
Combat
Addressed
- Added perks to certain weapons.
- Unbalanced power level scaling during certain boss fights.
- Surtr’s power level not scaling with player difficulty.
- Improved hitbox and balancing during certain boss fights.
- Missing hitbox on certain attacks when wielding two Atgeir weapons.
- Dual wielding two Atgeir weapons deals too little damage.
- Jomsviking not using any of the Atgeir type weapons during raids.
- Allies and enemies both gaining the electric shield buff during raids.
- Unable to use the left hand’s special attack on some weapons. – Run AnimusAmbidexterity.exe
- Unable to harm some enemies in Svartalfheim as they’re recognized as friendly. Not your buddy, friend.
Nou en de game blijft gewoon slecht
Ik vond de game redelijk goed tot ik er 85 uur in zat dat ik dacht van de fame is uit maar nee ik zat belangen niet aan het einde dan heb ik het opgeven omdat het te langdradig begin te zijn en ik had er genoeg van . Jammer.
Eigenlijk best wel zin in. Voor een mastery challenge start ik een game niet snel op, maar aangezien ik toch met m’n 2de playthrough bezig ben ( nu al weer 87 uur bezig en ik geniet echt weer helemaal van deze game, de sfeer van deze game is echt heerlijk onder andere door de prachtige gfx en de levendig en volheid van de wereld en top personage female Eivor helpt er ook aan mee)
@coola: mooi dat jij er van kan genieten maar ik vind het maar en drol van en game
@Anoniem-9802:
Toepasselijk aangezien een drol ooit lekker eten is geweest en Valhalla was ooit Oddesey wat nog wel een vermakelijke game was.
@Anoniem-6581:
Valhalla is nooit Odyssey geweest, sowieso is het copy paste gehalte de laatste vijf games heel erg laag. Valhalla speelt heel anders dan Odyssey. Beide overigens wel top games dat hebben ze wel gemeen net zoals het cijfer dat ik ze geef een 9,6
Gold medals in het 1e mastery challenge pack waren echt hel. Hoop dat dat nu anders is
@coola: Jij geeft Valhalla een 9,6…………de ander vind de game weer een drol. Ieder z’n mening toch ? 😉
@coola:
Qua landschap is Valhalla net Oddesey alleen met wat sneew en hier en daar een paar andere gebouwen.
Vind het sinds Origins meer copy-paste hebben. In de klassieke games had je ten minste nog een compleet nieuwe stad om te verkennen.
New game + please
@Anoniem-9980:
Oké dan, ik heb nog nooit gehad hé dit landschap heb ik in Odyssey gezien. Net zoals bij elke andere AC waan ik mij zelf in ander land/stad.
Meningen verschillen, ik vind dit gewoon een geweldige game! Ik speel de game af en toe, net als de meeste andere games. He is echter telkens weer een verademing om de game weer op te pakken. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je een game in 1 keer wilt uitspelen dat het dan op den duur gaat vervelen, dat heb ik namelijk met bijna alle games. Ik eet niet elke dag bloemkool, en met gamen varieer ik ook dagelijks in de games die ik speel.
@coola: Bij de oudere games had ik dat gevoel echt.
Bij Valhalla had ik het landschap na een uurtje wel gezien en de game verraste me ook niet meer op dat gebied.
@Bigds9fan: ik wil ok dat ze weer eens en stap omhoog maken valhalla was naar mij mening en stap terug ik vond orgins echt top plus ok dat valhalla vol met bugs uit kwam
@Anoniem-366: Dat vond ik zelf behoorlijk schandalig.
Valhalla was gewoon gebouwd op de “fundering” van Oddesey maar zat inderdaad vol bugs. Kon op een gegeven moment niet meer verder door een bug.
Missie een paar keer opnieuw, hielp niet. Savegame met de missie ervoor, kreeg ik daar de bug.
Ja toen was ik er klaar mee. Als ik se game day 1 koop dan wil ik hem ook uit kunnen spelen en niet talloze patches afwachten.
@Anoniem-366:
Heb maar twee bugs gehad in mijn eerste playthrough van 164 uur. een fakkel die wel licht geeft maar je geen vlam zag , en de drunken glitch ( die door te mediteren te fixen is).
@coola: mooi voor jou maar helaas hebben veel mensen wel problemen
@Anoniem-8900:
Ach ja zo ken ik ook veel mensen die bij horizon Forbidden West, the witcher 3 , ghost of tsushima heel erg veel last hadden/hebben van bugs zeker tijdens launch
En wat dacht je van dying light 2 wat een game vol bugs. Ook al vanaf dag 1. Ik vermaak me goed en ga straks weer lekker valhalla spelen.
@Anoniem-3844:
Precies
Al deze bugs (en voorgaande) hadden ze 1,5 jaar gelden al gefixed moeten hebben “voordat” het spel uit kwam.Want wat was het slecht…..
Prachtig spel alleen te langdradig en repetitief. Zou het een 30 uur game zijn geweest dan had het van mij een hoger cijfer gehad.
@Anoniem-9360: idd, wat ik me we afvraag is hoe die tijd gemeten wordt. de een leest alles en traag of snel en de ander klikt gewoon door…
@Anoniem-9360:
AC Rift mag van mij een uur of 30 duren, maar ik hoop dat infinity mij net zoals vahalla ongeveer 164 uur zoet houd
Nieuwe update gehad en alles wat ik zie is glitches galore mensen die verdwijnen als je dicht bij komt, wolven die ik dood schiet staan binnen een seconde er weer echt jammer fix het
@Anoniem-7006:
Nergens laat van. Heb zelfs het gevoel dat ze de game qua textures zelfs mooier hebben gemaakt.
Ik heb het spel wel 10 keer proberen te spelen, maar na elke keer zet ik het spel na 15 minuten weer uit.