Net zoals elke andere uitgever dat doet, had ook Square Enix voordat zij begonnen aan Final Fantasy XVI bepaalde verwachtingen van de verkopen. Deze zijn niet helemaal gehaald en president Takashi Kiryu denkt de reden hierachter te weten.
Square Enix had bepaalde getallen in gedachten als Final Fantasy XVI redelijk en uitermate goed zou verkopen. De Japanse uitgever/ontwikkelaar is wel tevreden met de verkopen, maar de hoogste verwachtingen worden simpelweg niet gehaald. Volgens Kiryu ligt dit voor een groot deel aan het feit dat gamers nog niet volledig zijn overgeschakeld naar de PlayStation 5.
Nu de PlayStation 5 eindelijk gewoon op voorraad is en iedereen die de console wil, deze kan kopen, wil de uitgever/ontwikkelaar stappen ondernemen om de verkopen te stimuleren. Op welke manier ze dat gaan doen, liet Kiryu niet weten.
Dit is niet de reden. De reden is dat ze de game nog niet hebben uitgebracht op Pc en Xbox dat scheelt gewoon een hoop gamers. De 2e reden is dat hij toch slechte mond op mond reclame heeft gekregen. Mensen die de game door de geweldige demo hebben gekocht zijn er ook best een hoop waaronder ik zelf. Die uiteindelijk de game zwaar tegen vonden vallen door de eentonigheid. Dat het een veel te makkelijke button basher bleek. Dat er ontzettende saaie tussenstukken waren. Dat door hebben verteld aan andere waar naar die uiteindelijk de game toch niet hebben gekocht.
Dus als je deze richting op wilt gaan met Final Fantasy 17. Zorg er ten eerste voor dat de game ook op Xbox en pc beschikbaar is .
En dat je leert van in mijn ogen eerdere gemaakte fouten.
Tja, ik vind zelf de cinematic battles de vetste die ik ooit gezien heb. Maar aan de andere kant is de game wel heel erg linear. Zoals hierboven omschreven was de demo ook hetgene wat mij verkocht maar uiteindelijk wel teleurstellend. Ik raad de game aan maar niet voor de volle prijs.
Mijn mening te veel gericht op de zeker wel dikke battles met de eikons. Verhaal wel aardig, maar voor mij bouw je te weinig verbinding op met andere personages. Zijmissies hadden nog wel beter uitgewerkt kunnen worden, voor extra binding en beloningen…of geheime partmembers..Wat toch heel vet was bij andere delen.
Dit heeft Bloomberg geschreven toch? Dan weet je dat hier weer een hoop is gelogen door hun. Zeker als het meneer Takashi Mochizuki is. Tweakers had het bericht ook al aangepast.
Game voldeed ook niet aan mijn verwachtingen na al die negens en tienen.
Coola kom er maar in!
Volgens mij zegt square bij elke game dat de hoge verwachtingen niet zijn behaald. Ze kunnen dan beter realistische doelstellingen stellen
Einde was slecht. Voor de rest oké
Deze game is letterlijk alleen maar te krijgen op de PS5, dit is de reden waarom veel games nog steeds cross gen zijn.
Mooi, zal Square leren de game niet uit te brengen naar PC en Xbox.
Ik ben ook niet voorledig overgeschakeld naar de PS5. Naast mijn PS5 speel ik nog regelmatig games op de PS4-PRO :p
@Anoniem-2862: Ze hebben inderdaad niet normale verwachten, maar ze spreken van hoge verwachtingen. Misschien moeten ze zich maar eens focussen op normale verwachtingen
@Anoniem-5135: Dan had MS ook maar financieel moeten helpen bij de ontwikkeling.
@Smaakmaker: De eerste reden van is natuurlijk sowieso niet waar. Het gaat juist over de verkopen van de Playstation 5-versie.De tweede reden is natte vinger werk. Volgens jou is er veel slechte mond op mond reclame. Dat weet je natuurlijk niet, is puur giswerk. Niet iedereen die een mening over de game heeft en deze deelt met anderen doet dat via internet.
verkopen stimuleren door een dikke prijsverlaging!
Tweakers
De verkoopcijfers van Final Fantasy XVI voldoen aan de verwachtingen. Toch hoopt de ontwikkelaar Square Enix op hogere verkoopcijfers in de toekomst, omdat de winst van het afgelopen kwartaal tegenvalt, zou ceo Takashi Kiryu hebben gezegd.
Hoewel met 14,4 procent is gestegen vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, is de winst met 79 procent gedaald. Dit zou komen door de ‘sterke concurrentie op de mobiele markt’ en de hoge productiekosten van grote games als FF XVI en de Pixel Remaster-serie, , schrijft .
Doordat de PS5 beter beschikbaar is dan voorheen, kunnen de verkoopcijfers voor FF XVI de komende tijd toenemen. Verder verliep de verkoop tijdens de releaseweek goed, vorige maand. In minder dan een week tijd is de game meer dan 3 miljoen keer over de toonbank gegaan.
Final Fantasy XVI is momenteel alleen verkrijgbaar voor de PS5. Wanneer de game voor de pc verschijnt, is nog niet bekend.
Update, 18.47 uur: In een eerdere versie van het artikel stond dat Square Enix de verkoopcijfers van FF XVI vond tegenvallen. Dit berustte op een verkeerde vertaling. Daarom is het artikel aangepast.
JULLIE ZIJN WEER LEKKER OPTIJD
@Anoniem-9040: hahahahahahaha ja, puik werk weer
@Anoniem-9040: Goed dat je het corrigeerd. Nu nog een retrificatie van playsense.nl
Thja vroeger hadden de final fantasy games echte uitdaging.
Weet nog met FF6 in de toren dat je bij de baas een ring nodig had.
Of dat je dagen aan het zoeken was wat je nu verder moest doen.
De laste 2 waren gewoon button smash games.
remake 7 en 16 zo uitgespeelt.
Dus ga wat actie turn base nieuwe style verzinnen.
@Anoniem-3644: zou je zelf niet eens je bericht nalezen en met een: “rectificatie” komen?
Vind het maar een matige hack & slash met FF karakters.
@Anoniem-3695: Sorry maar dagen op zoek gaan is echt gewoon verschrikkelijk. Je word volledig uit een verhaal gerukt omdat je iets onbenulligs als een ring nodig hebt. Verder laat iedereen lijken alsof FF16 te makkelijk is vanwege de speelstijl, maar turn based maakt de game zelf niet moeilijker, alleen ingewikkelder vanwege nutteloze menus en de verwachting dat je uren lang hersenloos gaat grinden. FromSoftware games zijn ook niet turn based en toch veeeel uitdagender dan elke FF. FF16 was misschien niet super uitdagend, maar ik ben echt blij dat ze weg zijn van de turn based combat.
@Anoniem-5893: oh daar heb je de from software/souls like idioten weer, die denkt dat dat genre boven alles zit omdat het “moeilijk” is, ik zal je vast wakker schudden, niet iedereen wil zo tryhard en arrogant worden als de souls fans die denken dat ze alles kunnen in games.
Dit is gewoon een westerse RPG met FF elementen, daarom heeft de game het ook niet goed in japan gedaan. de game is gewoon een matige button bash rpg.
Ik geniet van het spel. Vind alleen jammer dat performance mode zo slecht draait. Ieder zijn ding maar ik game liefst met een beter frame rate. Hoop dat ze dit kunnen oplossen. Wel jammer dat dit bij reviews niet vermeldt wordt. Voorbeeld. Game speelt buiten de gevechten om beter op de framerate setting. Zodra je een gevecht aangaat kun je hem weer omzetten naar performance mode. Als ze 40fps geïmplementeerd hadden dan had dat beter uitgepakt. Verder dan dat heb ik veel plezier aan de game en bijd ik de gameplay diep genoeg.
@Anoniem-6564: Nee slimmerik, jij geeft aan dat de game te makkelijk is omdat de laatste twee button mashing zijn en dat ze daarom dus weer terug moeten gaan naar turn based. Ik geef een duidelijk voorbeeld dat het niet komt doordat het een action rpg is, maar door de uitvoering dat het te makkelijk is. Dan is het toch logish dat ik FromSoftware games als voorbeeld haal? Ik zeg niet dat FF die moeilijkheidsgraad moet hebben, maar dat de uitdaging niet uit de turn based combat hoeft te komen. Begrijpend lezen is ook moeilijk zo te zien.
Saaie interactieve film. FFXV was een stuk beter.
Ik heb hem ook gekocht op basis van de demo maar helaas bleek het echte product ook nog niet zo soepel te verlopen.. vindt het ronduit slecht dat je in performance mode constant rond de 40 fps blijft zitten. Daar krijg je ook weer slechte mond op mond reclame van.
@Anoniem-5261: ok jij hebt duidelijk de game niet gespeeld
@Anoniem-2425:
Action rpg, niet westers. Heeft niets met westerse rpg te maken.
@Anoniem-640: oh jij weet wat ik gespeeld heb.. clown. Saaie shit is saaie shit, nix meer, nix minder.
@Anoniem-1228: nix18
@Anoniem-7322: Je hebt gelijk. Playsense, kunnen jullie dit artikel rectificeren?
@Anoniem-9905: Slecht? 1 van de beste eindes in een FF deel.
@Anoniem-9905: Slecht? 1 van de beste eindes in een FF deel.@Anoniem-6564: Dan hebben die mensen vroeger nooit Ninja Gaiden gespeeld op de Xbox. Die was pas voor de diehards. Veeel moeilijker dan menig from software game.
@Oldskool-NL: 🙂
@Anoniem-1228: Saai is anders dan het een interactieve film noemen. Main quest + side quest is ongeveer 60 uur spelen. 10 daar van zijn cutscenes (ongeveer). Dan ben jij misschien door de main quests gerushed want anders zou jij dat niet zeggen. En als je niks om story geeft dan skip je de cutscenes toch gewoon? Heb je alsnog 15 uur aan main quest gameplay en 35 aan side quests. Het is geen 100 uur zoals sommige willen, maar dat vind ik meer dan genoeg.
@Anoniem-9965: ik deed er 76 uur erover. Met alle side quests erbij.
@Anoniem-5046: Nog beter. Ik heb de game wel uitgespeeld + side quests, maar ik heb geen idee hoe lang ik erover gedaan had. Google zei namelijk 60 uur, dus dat getal gebruikte ik.
@Anoniem-8403: Geloof er nix van.
@Anoniem-1608: zegt ie niet he pipo
Deze man verwacht dat deze game zoveel al NR 15 gaat verkopen maar hij vergeet wel te zegen dat 15 op alle platformen te koopt was dus dan moet hij ook niet klagen dat de cijfers minder zijn wat normaal is plus als hij er meer wou verkopen breng dan een ps4 versie uit dan haal je u cijfers wel . Ik ga hem niet halen nu zeker dat ze overlopen mogen ze de game lekker houden .