Na de State of Play uitzending van vorige week ging de PR-machine rond Final Fantasy VII Rebirth plots een paar versnellingen hoger staan. We kregen tijdens de uitzending een nieuwe trailer te zien én eindelijk was daar ook de releasedatum. De makers hebben sindsdien nog heel wat info over de game gegeven (waaronder de lengte van de game) en dat is nu niet anders.
In een PlayStation blogpost vertelt regisseur Naoki Hamaguchi meer over spelers die ook de Final Fantasy VII Remake hebben gespeeld en zich afvragen wat er met hun save file zal gebeuren. Er is slecht en goed nieuws.
‘We have announced that the Final Fantasy VII remake project will be a trilogy and that each entry will be a standalone game in its own right. Because of this, each game’s balancing is done independently and a player’s levels and abilities will not carry over from one game to the next. However, we have created some special bonuses for fans who played the previous game, allowing them to start with a little something extra.’
Je zal dus geen skills, items of wat dan ook uit de vorige game kunnen meenemen, maar je krijgt wel een kleine bonus aan het begin van het verhaal mee. Hijzelf vermeldt niet wat deze bonus zal zijn, maar op de PlayStation Store pagina staat het volgende te lezen:
Als je beschikt over opslagdata van de volgende titels kom je in aanmerking voor dit speciale aanbod.
FINAL FANTASY VII REMAKE (PS4 / PS5)
• Summon Materia: Leviathan
FINAL FANTASY VII REMAKE EPISODE INTERmission
• Summon Materia: Ramuh
*Data moeten zijn opgeslagen op de PS5-console.
Final Fantasy VII Rebirth verschijnt op 29 februari 2024, voorlopig enkel op de PS5.
Eigenlijk helemaal niet erg, vind het juist leuk om “opnieuw” te beginnen.
Hopelijk gaat het deze keer tot lvl 100. Vond lvl 50 wel aan lage kant.
@Anoniem-6437:
Ik gok eerder op lvl 75. Don’t know why maar dat denk gewoon. En dan in deel 3 lvl 100.
Ik gok op level 83
Alleen gespeeld en gesaved hebben of uitgespeeld hebben? Zit wel een verschillende in namelijk
Wat word er morgen verteld? Dat je chocobos kunt gebruiken om te vliegen en over bergen heen kan, en dat de wereld enorm groot is met vele minigames, waaronder nieuwe?
Alle informatie is echt op de dag van de nieuwe trailer al gegeven hoor. En ja, ook deze informatie, dat van de collector’s edition en ook dat je er lang mee bezig bent…
Hadden ze dat document hier niet ook al gedeeld waar alles in stond?
@coola: ik denk dat het net als FF16 wordt. Lvl 50 op normal mode en lvl100 max op hard mode.
Tja, ik ben er persoonlijk niet blij mee. Dat komt omdat ik het orgineel gespeeld heb en het eigenlijk nog steeds een game vind. Gaat de progress dan ook niet mee naar deel3 ? Als je dan de weapons wilt vernietigen heeft het dan alleen zin in deel 3 te levelen voor het vernietigen? Tevens de tijd tussen de delen is te lang. Haalt mij uit de sfeer
@BrutalRage: iedere 4 jaar een nieuw deel en dat je niets mee kan nemen was al vanaf het begin van ff7 remake bekend gemaakt.
@BrutalRage: dan speelt je de remake opnieuw. Zit je weer in de sfeer. Ik ben blij dat ze de tijd en moeite op deze manier erin hebben gestoken. Je krijgt wel een volwaardige game. 100 uur gameplay. Liever dit dan 1 game en dat het klaar is en halfgebakken werk.
@BrutalRage:
Gewoon remake weer opnieuw spelen vlak voordat rebirth uit komt, ga ik ook doen.
@Anoniem-3558: slim ga ik ook doen
@Anoniem-6437: why is dat aan de lage kant dan?
@7th-son: denk dat ze vaker dingen in stukken hakken want dan heb je wat meer buzz
@Anoniem-3558: Dit is gewoon beste doe ik eigenlijk praktisch met elke game
God of war
uncharted
last of us
horizon
Spiderman
batman
Tomb raider
Noem maar op haha
Voor niets die goddammerung ofzoiets gegrind
Niet het leukste maar wel erg logisch dat je progressie niet meeneemt. De die-hards zijn al level 50 en maxed out op materia en stats wat je kan behalen. Hoe wil je dat balanceren met een nieuwe deel en standaard enemies? Scalen per persoon lijkt me niet mogelijk dus zou je dan OP team hebben wat de game weer breekt.