Het is duidelijk dat de release van Rise of the Ronin steeds dichterbij komt. Eerder deze week bracht PlayStation nieuwe details naar buiten over de game en ditmaal heeft Team Ninja een trailer uitgebracht, waarin we meer te zien krijgen van de verschillende wapens en technieken die je in gevechten zult kunnen gebruiken.
Voor close combat kunnen spelers gebruikmaken van bijvoorbeeld een bajonet, katana of speer, maar je kunt ook van lange afstanden gevaarlijk zijn door bijvoorbeeld vlammenwerpers, pijl-en-boog of revolvers te gebruiken. Je kunt deze wapens zelfs gebruiken terwijl je over vijanden heenvliegt met je glider.
De combat van Rise of the Ronin lijkt te draaien om het combineren van de verschillende wapens en tools die je tot je beschikking hebt, zoals je hieronder in de trailer kunt zien. Rise of the Ronin is vanaf 22 maart beschikbaar voor de PlayStation 5.
Ik weet nog niet wat ik ervan vind! De framerate lijkt niet geweldig als ik het filmpje zo zie. Eerst maar eens de reviews en de reacties van de spelers afwachten.
Naarmate de release dichterbij komt en er (verdacht) veel promotie naar buiten komt wordt ik persoonlijk steeds minder enthousiast.
Vroeger was ik zeker liefhebber van team ninja, maar tegenwoordig is dat wel afgenomen.
Misschien ooit eens gaan spelen tegen een laag prijsje, voorlopig handen vol aan als Dragons Dogma 2 er is.
@MoodyMarcus:
Gefeliciteerd. Het boeit niemand.
@MoodyMarcus: wat maakt het dat je er minder enthousiast door raakt?
Voor mij verschilt het een beetje per nieuwsbericht. Van dit filmpje krijg ik er juist weer wat meer zin in. De verschillende moves en de snelheid ervan lijkt mij wel gaaf.
@Bas: ik ben minder enthousiast omdat er schiet ijzers in de game zitten, ik twijfels heb over de combat, co-op max 4 spelers maar alleen in missie opdrachten en niet in open wereld (lijkt mij niet fijn), tot nu toe een mindere versie lijkt van Ghost of Thusima, het grafisch zeker gedown grade is tov van de eerste beelden.
Co-op lijkt mij voor dit soort game overbodig en eerder uit de flow halen.
Ben benieuwd hoe dat werkt als alleen co-op voor missies geldt.
Dus tot nu toe ben ik zeker niet overtuigd.
Dit lijkt op grafisch gebied niet een hele sterke game te worden.
@MoodyMarcus: ja goede wel. Al zijn we wel snel geneigd om te vergelijken met soortgelijke games. Al is dat best logisch. Ik hoop dat het niet verlicht co-op is en we er voor kunnen kiezen om het solo te spelen.
@MoodyMarcus:
“Firearms were introduced to the samurai by the Portuguese in 1543, marking a pivotal moment in their martial history. Swiftly adapting, the samurai embraced and mastered the use of firearms, quickly recognizing their strategic value in combat situations.”
Deze game speelt zich af in;
“Rise of the Rōnin is set in Edo, in the late 19th century”
Dus ja, die “schietijzers” hadden ze al een paar honderd(!) jaar.
Ghost of Tsushima bijvoorbeeld speelt zich in 1274 af dus een paar honderd voor de introductie met “schietijzers”.
Het is allemaal vrij logisch. En accuraat.