Cities: Skylines 2 is al een aardige tijd te spelen op pc, maar de game zal ook uitkomen voor de PlayStation 5 en Xbox Series X|S. De consoleversie is echter al twee keer uitgesteld en helaas is de uitkomst weer hetzelfde. De laatst gecommuniceerde releasedatum zal weer niet worden gehaald.
Op het forum van Paradox Entertainment staat te lezen dat de consoleversie van Cities: Skylines 2 nog steeds te kampen heeft met performance- en stabiliteitsproblemen. Colossal Order gaat in augustus weer kijken of de game op dat moment beter draait of niet.
Daarom kan nu nog niet worden aangegeven wanneer de city builder dan wel verschijnt. Dit hangt helemaal van de interne versie van volgende maand af. Het kan dus zelfs zo zijn dat de game pas volgend jaar in de winkels zal liggen.
Het volledige statement is als volgt:
“Dear Console Players,
We wanted to update you on the console release schedule. Unfortunately, we have not yet met the stability and performance targets we set for the console release. Without a Release Candidate (RC), we are now unable to meet an October release window.
While we are making slow but steady progress, there are still unresolved issues impacting the game in ways that harm the player experience we want to deliver. We expect to receive a new RC, which will undergo a thorough review in August. This evaluation will determine whether we can begin the submission process and provide a solid release date, or if further issues need to be addressed.
We understand this is disappointing, and it’s not what we had hoped for either. However, we are committed to keeping you informed throughout this development process, even if the updates aren’t always what we’d like.
Thank you for your understanding and support.”
Echt jammer! Dit was juist een game waar ik naar uit keek om te spelen. Maar ze kunnen beter hun tijd nemen om een goed product af te leveren, PC versie had bij release namelijk veel problemen.
Heel jammer, ik zit hier wel op te wachten. Ik hoop dat het nog goed gaat komen en als dat zo blijkt komt die gelijk hier in huis.
@X_boi: Dat vind ik dus ook, ik had er graag mee aan de slag gegaan maar goed het is niet anders. Beter dan toch uitgeven en vervolgens continu te crashen door bugs.
Erg vermaakt met het eerste deel. Jammer dat dit zo lang moet duren, maar goed. Beter een goede game dan eentje die constant crashed of last van bugs heeft.
Alsof dat spel na 5 huizen plaatsen nog een beetje soepel loopt op de PS5 haha.
Lekker op de PC spelen en anders niet.
bijzonder dat het blijkbaar zo moeilijk te porten is , keek er naar uit
@Anoniem-7095:
“Alsof dat spel na 5 huizen plaatsen nog een beetje soepel loopt op de PS5 haha.”
Ik wou er juist een hotel op zetten.
@Anoniem-7095: eens, ik denk ook niet dat ze deze game zonder (m.i. onnacceptabele) downgrades überhaupt soepel draaiend krijgen voor de huidige generatie consoles.
Bouwvergunning kan lang duren.
Ze lopen denk ik tegen dezelfde beperkingen als Anno 1800 aan. Die hebben dat uiteindelijk deels opgelost door DLC te schrappen uit de console versie.
Een stadje of eiland vol bouwen is geen probleem. Maar zodra je complexe steden of eilanden op verschillende ‘werelden’ gaat bouwen en duizenden onderdelen met elkaar laat interacten.. Dan loopt de console gewoon tegen zijn grens aan.
Het gevolg is een haast onspeelbaar spel. En dat is echt een doodsteek voor je plezier want als dat gebeurd heb je makkelijk 40 uur in die save zitten.
@Anoniem-7095:
Nou het eerste deel werkte prima. Dus had eigenlijk wel goede hoop.
Ik denk eerder dat ze hun tijd en energie gefocust hebben op de problemen van de pc versie, en niet zozeer dat ze de console versie niet goed krijgen.