Het is al eventjes bekend dat Certain Affinity bezig is met de ontwikkeling van een nieuwe spelmodus voor Halo Infinite, waarmee het Halo Infinite zou evolueren. Wat deze modus precies zal zijn is nog niet duidelijk, al gingen de geruchten eerder dit jaar wel dat het om een Battle Royale modus zou gaan. Voor de details zullen we nog even moeten wachten op een officiële aankondiging, maar we weten nu toch iets meer over het ‘mysterieuze’ project.
In een gesprek met GamesBeat liet Certain Affinity oprichter en CEO Max Hoberman weten dat de studio met bijna 100 man werkt aan de nieuwe modus, die ‘groots en nieuw’ zal zijn voor de Halo-franchise.
“The biggest thing we’re doing that’s public right now, for more than two years now we’ve been working on Halo Infinite doing something that–they’re very prescriptive about what we can say. But we’re doing something unannounced, and we’re doing lead development on that unannounced thing, from conception and design. It’s something big and new for the franchise. But I can’t say any more about it. That’s our single largest project of our three projects currently. We have close to 100 developers working on that.”
Certain Affinity werkt niet alleen aan een nieuwe Halo Infinite spelmodus. Als we de geruchten mogen geloven werkt de ontwikkelaar momenteel ook aan een nieuwe Microsoft exclusive die momenteel bekendstaat als Project Suerte. Hopelijk krijgen we snel meer te zien en horen over de projecten waar Certain Affinity momenteel mee bezig is.
Battle Royale mode zou wel te gek zijn
Geef het gewoon op. Halo is klaar.
Ik snap niet dat Microsoft niet ingrijpt. Eeerst crackdown 3, nu halo bekende franchises verpest. Battletoads ook.
Ik hoop niet dat ze the Bethesda route gaan nemen release now fix later
@surirav1995: Battletoads was een geweldige brawler van Rare. Daar kan je geen slecht woord over zeggen.
@surirav1995:
Ik vind dat altijd een beetje dubbel, Crackdown 3 was geen topper, maar ook absoluut geen schijtgame. Gewoon een AA-titel, waar er vroeger enorm veel van waren. Net zoals Crackdown 1 en 2 trouwens. Dat waren eigk ook geen echte toppers, maar wel vermakelijk. En Crackdown 3 kreeg, wss doordat 1 en 2 zo vermakelijk waren (en ook door de hype die MS het gaf), belachelijk hoge verwachtingen terwijl ik die game reeks nooit heb bekeken als absolute top.
Er is trouwens echt wel een groot gat voor AA games op de markt. Het lijkt tegenwoordig alsof alles AAA of indie moet zijn maar het is af en toe ook leuk om ff een aangenaam tussendoortje te spelen. Gewoon weekje en klaar, games zoals Army of Two, zoals X-men Origins Wolverine, zoals Transformers War for/Fall of Cybertron etc. Geen dikke toppers, maar wel leuke games voor ff tijd mee te spenderen, vaak ook nog eens aan een iets lagere prijs. Crackdown hoort voor mij ook in die categorie.
Halo is verre van dood trouwens. Infinite is echt een fantastische game in de basis, Halo heeft mss nog nooit zo lekker gespeeld, het is gewoon alles eromheen dat zo wankel is. Dat hele live service gedoe is echt een struikelblok (voor vele games trouwens, Halo is echt niet de eerste game) en dat moet zeker beter maar, langzaam maar zeker, komt er wel meer content en ik twijfel er niet aan dat Infinite echt nog stappen zal zetten.
Ben zeer benieuwd wat dit gaat worden.
343 heeft zijn handen vol aan de expansion van Infinite en Forge Mode.
Forge Mode gaat echt hemels zijn voor Halo Infinite. Dat lost in één klap het content/map probleem op voor 343.
@Anoniem-1537: Allesbehalve
Tjah meer kwaliteit boven kwantiteit?
maar voordat we het afkraken voordat we het gezien hebben show me what you got hehe!!
VOorlopig heeft Halo wel veel goeds te maken!
343 weet gewoon niet hoe je halo moet maken,zodra bungie daar wegging,was het niks meer.
@Anoniem-7122: no offence maar CrackDOWN heeft gewoon niet geleverd.
Dat het spel niet aan de hype/ verwachtingen voldeed tot daar aan toe maar je mag dan minimaal verwachten dat het gewoon leuk is om te spelen en dat ie goed is geoptimaliseerd?
Dat was in beide niet echt het geval he.
@Anoniem-4644: je wilt zeggen dat het spring levend is?
De goty?
Systeem seller?
Halo stond eerst op eenzame hoogte en zijn nu door de concurrentie toch wel ingehaald…
@RobanosSmatros:
Dat zegt niemand, maar ingehaald door wat? Battlefield, Cod, Killzone? De zoveelste Battle Royale (die je niet echt mag vergelijken omdat het iets helemaal anders is). Toch ook niet echt de franchises die op enorme hoogtes vliegen qua kwaliteit de laatste jaren. Natuurlijk heeft Halo wat van zijn glans verloren, maar ik denk dat dat eigenlijk voor zowat de hele game-industrie het geval is. Het draait allemaal te veel om geld, zoveel mogelijk geld verdienen op zoveel mogelijk manieren. Dat hele live service gebeuren verpest de (mp) games.
Ik denk dat je over veel langlopende games kan zeggen dat ze veel minder zijn dan hun voorgangers.
@Anoniem-3274: Oooh nee niet die spellen sorry!!
Ik keek niet naar de zelfde schiet spellen/ genres.
Want denk nog steeds dat Halo wel een stabiele basis heeft omdat het wel trouwe mensen hebben die het blijven spelen.
Maar meer om het feit dat je eerst wist van ;
HEEJ ik koop een halo spel en die levert kwaliteit en dat is denk al vanaf deel 4/5 niet meer echt zo.
EN wat je zegt klopt zeker er zijn te veel spellen tegenwoordig die te gierig zijn voor wat ze leveren.
Voor mensen zeggen over de prijs of ik 70/80/90/100 euro voor een spel betaalt DAT maakt mij niet uit maar ik moet wel het gevoel hebben dat ik krijg voor wat ik betaal en dat is de laatste jaren gewoon ver te zoeken.
En als ik nu terug ga naar Halo heb ik voor MIJN gevoel gewoon dat er veel meer inzit maar dat het er niet uitkomt.
Dat ze veel dingen beloven die ze deels waarmaken maar ook grotendeels niet.
Spel is dood.
@Anoniem-8136: het was gewoon mager. En rare is niet meer Rare van vroeger.
Maar Studio MDHR is goed die hebben multiplat cuphead gemaakt