Star Wars Jedi: Survivor is sinds vorige week te spelen en werd overwegend positief ontvangen, al waren er wel noemenswaardige prestatie problemen zoals wij ook in onze Jedi: Survivor review aankaartten. Gelukkig maakt Respawn vandaag de eerste stap om deze problemen weg te poetsen.
De nieuwe patch is nu beschikbaar op de pc, PlayStation 5 en Xbox Series X|S, en brengt een aantal optimalisaties met zich mee. Zo zouden er minder crashes moeten zijn en het spel zou ook wat stabieler moeten draaien op je console of pc. De volledige lijst aan veranderingen met deze patch kun je hieronder bekijken.
Star Wars Jedi: Survivor patch
pc patch
- Performance improvements for non ray-traced rendering.
PlayStation 5 & Xbox Series X|S patch
- Multiple crashes fixed across PlayStation and Xbox Series X|S and various areas of the game.
- Fixed crashes that were tied to skipping cinematics.
- Performance improvements across PlayStation 5 and Xbox Series X|S
- Fixed an issue with dynamic cloth inside the Mantis.
- Fixed various rendering issues.
- Fixed an issue with registered Nekko colors not saving.
- Fixed an issue with registered Nekko disappearing from the stable.
- Fixed an issue with cinematic dialogue overlapping
- Fixed various collision issues.
- Fixed an issue with enemy AI remaining in T Pose during photo mode.
- Fixed a freeze that occassionaly occured while talking to Doma.
- Fixed a bug where the BD-oil VFX did not properly render.
- Fixed an issue where players were getting stuck inside the Chamber of Duality if you didn’t save after leaving the chamber and die.
Wat een flop is deze game zeg qua optimalisatie, vooral op PC.. Eigenlijk zou zo’n game eerst langs een onafhankelijke jury moeten voordat die in de winkels komt. zo’n wanproduct riekt naar oplichting.
Op de consoler is die goed als jij het een flop vind dan koop je hem toch niet op pc haal dan beter een ps5 of xbox series x of s zo makkelijk kan het zijn
@Anoniem-7009: Op de console speelt het lekker weg. Ik heb nog geen issues gehad (SX).
@Anoniem-1380: Ik heb ook een PS5 maar benader dit vanuit de consument in het algemeen. Iedereen betaald hier 70/80,- voor en verdiend een goede ervaring zonder al die stotters/bugs
Ja ik heb ook een paar Crash gehad op ps5 performance en het zag er niet uit met wat te sleutelen aan de HDR het is raar maar de game speelt veel vlotter en ziet er een pak beter uit af en toe wel nog een frame drop .
Als je de game te duur vind dan wacht 2 of 3 maanden zo kan het ook
@Anoniem-7262: Mee eens. Performance is dramatisch op current-gen consoles. Schandalig dat EA 70 euro durft te vragen voor dit spel in deze huidige staat.
@Anoniem-7262: ja of mensen moeten een keertje leren om het niet op dag 1 te kopen. Je weet dat het in de eerste weken shit kan zijn qua performance
Ik lees op Reddit en zag in een review van Digital Foundry dat de current gen consoles veel last hebben van framedrops en dat de resolutie regelmatig zakt naar onder de 700p (volgens mij 678p). Dat heeft natuurlijk niks met optimaliseren te maken. Dat is gewoon echt uitermate belabberd en ik zou zeggen ontoelaatbaar…
Ik pik hem over een tijdje weleens op. Ben gelukkig al een tijdje gestopt met launch aankopen.
Deze patch lost nog lang niet alle issues op. Ik ben blij dat ik niks meer op dag 1 koop. Ik ben gegaan van niet meer preorderen naar niet meer dag 1 kopen.
Ik hoor het wel als ie fatsoenlijk draait op pc.
@Anoniem-8098: Je kan heus wel op dag 1 kopen, maar aan te raden is om reviews eerst te lezen. 😉
@Anoniem-7009:
Koop dan een fatsoenlijke gamepc of gewoon een console.
@Anoniem-6622: nou de reviews waren grotendeels behoorlijk positief over deze game, heb nauwelijks iets gehoord over performance issues. Dat betekent dus dat reviews gewoon niet te vertrouwen zijn.
@Anoniem-8098: Ontwikkelaar en uitgeverij moeten leren om pas een product te lanceren wanneer de kwaliteit goed is. Er zijn genoeg games die op dag van release wel goed zijn.
@Oldskool-NL: Of wellicht zat er wat leuks bij voor de reviewers?
Digital Foundry een YouTube kanaal dat technisch heel diep ingaat op de performance e.d. heeft namelijk geen reviewexemplaar mogen ontvangen… Dat zegt mijns inziens wel een hoop.
@PS89: het heeft er idd alle blijk van dat de reviewers er wat €€ aan over houden en bepaalde dingen niet noemen. €A is hardleers wat dat betreft.
Het is een mooie game maar volledig verpest door allerlei problemen het is duidelijk dat EA het zo snel mogelijk de deur uit wilde doen en dan zouden ze het op een later moment wel een keer fixen. Ik heb nog best plezier van de game maar zou het zeker niet aanraden in deze staat. Ik betwijfel of al die patches de game nog gaan redden want technisch gezien is het een behoorlijke puinhoop.
Straks maar eens doen dan en dat ie dan maar alvast wat beter mag draaien of helemaal goed, dat zou t beste zijn natuurlijk.
Cyberpunk werd helemaal met de grond gelijk gemaakt en deze game mag wel blijven? Raar
@mrb: Ik denk dat dit aan de uitgever EA ligt en niet ontwikkelaar Respawn. Ontwikkelaars willen graag meer tijd om een spel zo perfect mogelijk te releasen.
@Anoniem-3087: Dat zou zomaar eens kunnen, heel jammer.
@PS89: daarom willen we een PS5 pro zien in 2024.
Optimaliseren en stabileren is betere performance
@Oldskool-NL: Er staat letterlijk in de review dat er eerst nog wat patches doorgevoerd moeten worden. Hoe duidelijk wil je het hebben?
@Oldskool-NL: Niet zo wappie doen, jij weet ook wel dat dit onzin is.
@Anoniem-2749:
De reviews voor release gaven al deze problemen niet aan op de pc, en voor 70-90 euro mag je wel meer verwachten dan deze bagger zooi.
@Anoniem-8692: Beste Oldschool, ook bij de pc reviews werd dit geschreven!
Gamersrd: wat we voor de pc krijgen is echter gewoonweg onaanvaardbaar.
Gameboy fr: pc technische test is totaal verspild potentieel.
Gamerant: a laundry list of technical issues.
Gamer no: zelfs Cyberpunk komt niet in de buurt van hoe slecht deze game technisch is.
Gry online: slechte optimalisatie, zelfs met lage details zakt de fps fors. Crasht ook naar desktop.
Gamestar: Jedi Survivor blijft last hebben van enorme technische problemen na de Day 1 patch.
Shacknews: my playing time on pc was merred by a few issues; frequent frame rate hiccups in combat and texture popins during cutscenes.
Pcgamer: the only thing that threathened to ruin my good time were the constant performance issues with the pc version.
Gamersky: performance issues.
De reviews zijn allemaal van rond 26 april. Het lijkt me toch duidelijk dat gesproken wordt over technische problemen.
Nou merk nog niet erg bijzonder veel verbetering. Stottert nog steeds als een malle en textures laden langzaam en af en toe bevriest de hele zooi een seconde. Performance mode playstation 5. Performance my ass
@Anoniem-8692: Dus jij kan onzin verkondigen zonder bewijs te hoeven aanleveren en wanneer er wordt aangetoond dat er wel degelijk bij pc reviews werd vermeld dat er issues zijn dan geef je niet meer thuis?
@Anoniem-7009: Dit dus maar helaas schuilen ze achter de reden dat wij als consument keuze hebben wel of niet te halen
@Anoniem-8098: mwah god of war liep gewoon lekker hoor ligt niet perse aan spel dus
@PS89: jeps dit is precies waar ik bang voor was zijn maar paar games day one de rest gewoon wachten
@Anoniem-6622: niet alle reviews zijn er op de dag zelf he!
@Oldskool-NL: ben ik oprecht wel benieuwd naar wie of wat je luistert.
Want mijn ”kanalen” zijn uiterst lovend over de game maar wel kritisch over zijn performance en dat was bij zijn voorganger ook zo.
@Silencer: weet je wat het ergste is.
Hij was al uitgesteld van 17 maart naar 28 april….
Dus zelfs deze 6 weken hebben niet alles kunnen fixen.
@Anoniem-3087: cyberpunk liep totaal niet is geen vergelijking gap maar wist niet dat je nog butthurt was……
@Anoniem-1403: mwah denk dat de ps5 nog prima loopt.
Dat de developers zich gewoon makkelijk afhandig maken door niet te leveren want waarom lopen games vaak na 3/6 maanden als een zonnetje?
@Anoniem-5389: maar echt ja dit was wel bekend helaas!