Volgens het hoofd van Obsidian Entertainment, Feargus Urquhart, zou de studio zeer geïnteresseerd zijn in het maken van een ‘next-gen’ RPG à la Skyrim. Dit vertelde hij in een interview met CVG. Het is de studio’s specialiteit en ook haar voorkeur als het gaat om het maken van games.
“For us, and me in particular, I selfishly love working on role-playing games. It’s what I play… That’s the trajectory we want to always be on, and [Kickstarter project] Pillars of Eternity is a great example of that.”
Ondanks dat hun huidige project, Pillars of Eternity, is ‘gecrowdfunded’ door het inmiddels zeer bekende Kickstarter denkt Urquhart dat het nog steeds zo nu en dan nodig is om samen te werken met grote uitgevers. Dat gaat dan niet alleen maar om het geld, zo kaart hij aan, maar ook om hun vermogen en kennis van en om games te ontwikkelen.
“Right now, fewer major games are being worked on by independent developers than almost any time in the games industry. That’s one of the challenges of being an independent developer right now. I would love to say that I could go up on Kickstarter and raise $15, $20, $30 million dollars to do our own big triple-A console game. But the reality is – minus Star Citizen – that’s probably a little bit of a pipe dream. When it comes to making bigger console RPGs, us working with publishers makes sense.”
“It’s a big apparatus to try to ship these big console RPGs. I think we’ll always continue to talk to publishers, not just because of funding – although obviously that’s a big part of it – but also just because of the realities of publishing big console projects.”
Op een gegeven punt in het interview uit Urquhart zijn wens om, met een uitgever onder zijn vleugel, een grootschalige RPG te maken.
“I won’t even use names, but for us to go off and do our own Skyrim-like game that’s going to be on next-gen consoles, I’d love to do that. I’m not saying we’re talking to Bethesda about doing a Skyrim-like game or anything like that, but just saying that’s something we continue to call up and talk to publishers about. We have a lot of experience doing that, we love to do it, and if we can get them convinced of an idea, or if they already want to do it, then that would be something that we would choose to do.”
Stiekem hopen wij dat Bethesda lucht krijgt van dit interview. Wie weet wat voor een creatie Obsidian met hun steun tevoorschijn kan toveren. Maar, laat Urquhart weten, mocht hij een aanbod krijgen om een nieuwe Star Wars game te maken, dan zal hij daar zeker niet van weglopen. Ook al zou dat misschien kunnen betekenen dat de studio dan bij nog meer bekend mensen bekend komt te staan als “die studio die alleen maar games van bestaande franchises maakt”.
“Well, if someone called you up tomorrow and said, ‘hey, do you want to make a Star Wars game?’ What’s the answer? I mean, that’s how it happened with South Park. They called up and said, ‘hey, do you guys want to make a South Park game?’ And your quick, knee-jerk reaction is, well, yeah! I could say no because I don’t want us to be seen as the developer that just makes licensed games. But then I feel like I’d be turning down the opportunity of a South Park game just because, which seems weird.”
“When it comes to Star Wars, I was seven and my mom took me to see Star Wars, and I saw Empire when it came out, and I saw Jedi when it came out. I’m in the Star Wars generation, so if anyone gives me any opportunity to make a Star Wars game I’d make a Star Wars game.”
Misschien eerst maar es een bugvrij spel maken?
’tis wel een beetje een developer die van het succes van andere games mee wil pikken, vooral veel vervolggames die ze maken dacht ik, verder ken ik ze niet dus zou geen flauw idee hebben hoe een RPG van hun zou spelen, en South Park is nou ook niet bepaald een geavanceerd spel als het op gameplay aan komt (zulke turn-based combat dateert uit de jaren 90), die heeft het meer van de voorgeschreven dialogen en voorgeknipte figuren uit de serie.
Ik vraag me ook af hoe ze een game als Skyrim next-gen willen maken, alleen in grafisch opzicht is niet interessant genoeg, en het is ook al soort van open-world, dan zouden gameplay mechanics wel eens drastisch aangepast moeten worden met geavanceerde vechttechnieken en hit detectie oid. in combinatie met een VR Oculus of Morpheus
@GassieGozer: Misschien eens je domme opmerkingen voor je houden. Als je iets weet van software ontwikkeling weet je dat het haast onmogelijk is een dergelijk grote game bugvrij uit te brengen.
In plaats van hopen dat Bethesda hun interview ziet kunnen ze beter contact opnemen met deze uitgever om hun ideeën te tonen.
@82.168.182.xxx:
En als jij iets wist van software ontwikkelingen weet je ook dat je sommige bugs echt wel kunt voorkomen. Clipping in een spel als Skyrim snap ik best, maar als je save functie niet meer werkt wanneer je van moeilijkheidsgraad verandert zoals bij South park het geval was bij de release dan sorry hoor maar zulke fouten kunnen echt niet.
En ja, een bug is een fout.
@GassieGozer: Sommige bugs kunnen absoluut voorkomen worden. Maar jij hebt het eerste instantie over een foutloos spel. Dat is dus haast onmogelijk. En je hoeft mij niet te onderwijzen over wat een bug is.
@82.168.182.xxx:
Gast ben je autistisch ofzo? Ik bedoelde het niet letterlijk bugvrij.
Maar relatief gezien bevatten hun games meer bugs dan de meeste devs.
@GassieGozer: Weet jij eigenlijk de definitie van autistisch wel? Mafkees.
@82.168.182.xxx:
Beter dan jij 😉