Krijgen we binnenkort een Rocket League film?

Hollywood blijft de game industrie als een mijlpaal zien en houdt daarbij weinig tot geen rekening met de vraag of een spel al dan niet geschikt is voor een overstap naar het witte doek. Wat je ook denkt van de titel in kwestie, Rocket League is toch een game waarvan een verfilming niet meteen een logische keuze zou zijn. Hoe leuk het ook is om voetbal te spelen vanachter het stuur van een gepimpte wagen, we vragen ons toch af of het ook zo boeiend zal zijn wanneer we dat stuur zelf niet in handen hebben.

Toch wordt er – uiteraard – achter de schermen vlijtig gesproken over een Rocket League film en onderhandeld over de bijbehorende rechten. Een aantal filmbedrijven willen maar al te graag ervoor zorgen dat de game op het witte doek of het kleinere TV-scherm (als TV-reeks) terecht komt. Ontwikkelaar Psyonix houdt de boot vooralsnog in het midden en lijkt net als wij niet helemaal overtuigd te zijn van de meerwaarde van een film. Vooral de achterliggende mythologie van de franchise blijft een vraagstuk.

“We’ve had discussions with various people and studios in Hollywood about making movies based on Rocket League, or a TV show.”

“There’s nothing to announce, there’s nothing official, we haven’t signed any dotted lines. A big reason for that is there are lot of questions about Rocket League in general, about the fiction, the lore and how that would tie in to a television show or film.”

Wat denken jullie? Is een Rocket League film een goed idee? En waarom?

  1. User  avatar
    394 XP

    Het liefst zonder mensen zoals in de game, en absoluut geen pratende auto’s xD Het moet natuurlijk wel afspelen in al die prachtige arena’s! Ik zie ze al voetballen door New York heen… Geen mensen, geen stemmen, dat word natuurlijk moeilijk. Misschien weet Stephen Chow er wel raad mee 😀

    0
  2. User  avatar
    2316 XP

    Wordt een korte film dan.

    0
  3. User  avatar
    469 XP

    je had vroeger op jetix geloof ik, een voetbal serie. was best leuke serie. als ze zoiets kunnen maken zou het best leuk kunnen zijn

    0
  4. User  avatar
    5920 XP

    @recsto:Galactik Football bedoel je denk ik? Haha herinneringen duiken weer op. 😛

    0
  5. User  avatar
    4884 XP

    Dan moeten ze mij vragen voor de hoofdrol want ik ben daar echt de pro in…. grapje he mannen goeie weekend iedereen

    0
  6. User  avatar
    4884 XP

    @Sony: u avatar is te grappig

    0
  7. User  avatar
    4247 XP

    dit zou heel goed kunnen werken als kinderserie.

    0
  8. 213.73.161..xxx's avatar

    Alsjeblieft zeg.

    0
  9. 141.135.196.xxx's avatar

    Je kan in het echt ook voetballen met autos en een bal van 1-2meter hoog… alleen is dit saai om te zien. Maar in een film kan dit altijd beter, give it a try. Ben geen fan maar geef het een kans.

    0
  10. User  avatar
    280 XP

    Ik zou het wel tof vinden eigenlijk en het zou best eens kunnen werken, kijk bijvoorbeeld maar naar het vroegere BattleBots wat erg vermakelijk voor mij was om te zien.

    0
  11. User  avatar
    1158 XP

    @DarkDevil: BattleBots is weer terug:)

    0
  12. 82.75.108..xxx's avatar

    Cars meets galactic footbal. Waarom niet?

    0
  13. User  avatar
    1810 XP

    Een soort van disney’s pixar CARS? 😀

    Kan nog wel eens wat gaan worden dan. 🙂

    0
  14. User  avatar
    1158 XP

    @NL-3rR0r-NL: cars sucks!

    0
  15. User  avatar
    1810 XP

    @ferrariking:

    Nee man. Leuke films!
    Bijna alle films van pixar vind ik cool.

    Mn zoonje is er ook fan van

    0
  16. User  avatar
    1158 XP

    @NL-3rR0r-NL: ik ook alleen cars 2 vond ik niks:P

    0
  17. 82.139.91.xxx's avatar

    Goed spel, slecht idee

    Groetjes stukje appel

    0
  18. User  avatar
    454 XP

    Alsjeblieft niet, ze gaan het toch verpesten xD.

    0

Meer Rocket League

Meer