Rocket League
Het zat er al een tijdje aan te komen, maar de matchmaking update voor Rocket League is eindelijk live. Hoewel globaal gezien de patch wel hetzelfde uitgangspunt heeft, heeft het een iets andere inhoud dan de ontwikkelaar eerder aangaf.

Ontwikkelaar Psyonix wilde eigenlijk degene aanpakken die het systeem misbruikten om sneller te levelen, maar uiteindelijk zorgden de eerder toegepaste restricties ervoor dat sommige vrienden niet meer een eerlijke match met elkaar konden spelen, aangezien hun skill levels te ver uit elkaar lagen. In plaats van de tegenstanders te kiezen op basis van het gemiddelde level van jouw team, wordt nu slechts gekeken naar de hoogste uit je team.

De onderstaande aanpassingen zijn sinds de laatste update actief:

  • You can search for Competitive games in a Party with anyone in your friends’ list, regardless of their current skill tier
  • Instead of averaging each player’s skill together in a Party, Party Skill is now based on the highest-skilled player in the group
  • When skill ratings are updated after a match, the new Party Skill rating will be used to prevent players from ranking up faster by teaming up with lower-ranked friends

Pysonix laat weten dat dit geen permanente oplossing is, aangezien er nog steeds loopholes zullen zijn waar spelers ongetwijfeld weer misbruik van gaan maken. De studio geeft aan voortdurend bezig te zijn met het bedenken van oplossingen om het ‘rank boosten’ tegen te gaan.