Psyonix maakte afgelopen zomer al bekend dat loot boxes uit Rocket League verwijderd zullen worden. Er komt een nieuw systeem dat Crates – zoals de loot boxes worden genoemd in de game – zal vervangen door Blueprints. Nu heeft de ontwikkelaar ook bekendgemaakt wanneer dit gaat gebeuren.
Op 4 december komt er namelijk een grote update voor Rocket League uit die een einde maakt aan de loot boxes. Vanaf die dag kent de game een systeem met Blueprints en Credits in plaats van Crates en Keys. Na bepaalde online wedstrijden zal je een Blueprint ontvangen. Deze toont een specifiek item, dat je kunt maken door Credits uit te geven. Als je nog ongeopende Crates hebt op 4 december, worden deze omgezet naar Blueprints. Ook worden Keys die je nog in je bezit hebt omgezet naar Credits, de nieuwe in-game valuta.
Dit systeem brengt ook de nieuwe Item Shop met zich mee, waar je met Credits allerlei items kunt aanschaffen. De komst van de Item Shop betekent wel dat de Showroom ook uit de game verdwijnt. Daaronder vallen ook alle Premium DLC pakketten, die vanaf 4 december niet meer te koop zullen zijn. Mocht je dus nog een dergelijk pakket aan willen schaffen, moet je er snel bij zijn. Psyonix meldt wel dat individuele items uit deze Premium DLC mogelijk op een later moment in de nieuwe Item Shop aangeboden zullen worden.
Verder brengt de grote update voor Rocket League nog meer met zich mee. De vijfde Rocket Pass is namelijk ook vanaf 4 december beschikbaar en tevens start op diezelfde dag het dertiende competitieve seizoen.
Komt dit nou voordelig uit? Ik heb aantal sleutels, moet ik die snel verhandelen?
Of juist houden?
Veel te laat. Heb enkele tientallen keren als ik voor totaal andere games bij vrienden in de party zat met een vriend van hun de vraag gekregen of ik Rocket League nog speelde en keys overhad die zij mochten hebben. Zo ontzettend hebben de lootboxes in dit spel de hersens van veel spelers verkloot. Alleen maar denken aan keys/crates of weet ik veel wat.
Quote van een andere website:
When Psyonix announced that it was doing away with Rocket League’s crates and keys, replacing them with blueprints, it was also accompanied by the news that the Showroom would be making way for a new Item Shop. Psyonix has now shared more details about how the shop will work.
The Item Shop will feature all types of items available in Rocket League, with featured items on a 48-hour timer and daily ones refreshing every 24-hours, naturally. Unlike the crate and key system, you’ll know exactly what you’re getting, from the credit cost to the kind of variant you’re purchasing.
Any keys you still have in your inventory will be converted into credits, with each being worth 100 credits that can be spent in the Item Shop, as well as on crafting blueprints or upgrading your Rocket pass. Credits can also be purchased directly, though only in bundles. Here are the prices:
500 credits—$4.99
1100 credits—$9.99
3000—$24.99
6500—$49.99
DLC packs are also being tossed out. If you already own them, you can keep their contents, but from next month’s update nobody will be able to purchase them. The items they contain might end up in the Item Shop at a later date, but Psyonix isn’t guaranteeing it.
One thing that’s staying the same is the Esports Shop, which will be sticking around and continuing to let you spend tokens on items.
Gewoon hetzelfde dus met een andere naam..