En die details hebben we deels te danken aan onze concullega’s bij Game Informer. Zij mochten namelijk een interview afnemen met Mathijs de Jonge en Benjamin McCaw van Guerrilla. Uit dat interview kwamen een paar interessante details tevoorschijn, die we graag even met jullie delen.
Horizon: Forbidden West begint zes maanden na het einde van de eerste game. In die tijd is Aloy op een missie geweest waar ze het rode licht heeft gezien, wat het einde van de biosphere betekent. Kortom: de planeet is stervende. Dit doet haar besluiten richting het westen te gaan, ook wel bekend als “The Forbidden West”. Dit doet ze samen met oude bekenden zoals Erend en Sylens, maar ze zal ook nieuwe personages ontmoeten. Benjamin vertelde daarbij dat ze Aloy graag meer tijd met andere personages willen laten doorbrengen.
Ook mogen we volgens Benjamin nog véél meer locaties verwachten dan wat we tijdens State of Play hebben gezien. San Francisco was slechts het begin. De andere gebieden zullen een heel ander landschap hebben. Niet slechts strand en jungles, maar ijsvlaktes liggen eveneens in het verschiet. Mathijs laat daarbij ook weten dat Aloy nu veel meer kan ontdekken dan voorheen. Je bent vrij om te kiezen waar je op klimt, om jouw grappling-hook te gebruiken of met de glider te zweven naar jouw bestemming.
In de beelden van State of Play zagen we Aloy al een nieuwe move gebruiken, waarmee ze vijanden naar achteren blaast. Dit soort moves staan bekend als ‘Valour Surges’. Je kon in de beelden ook al de Valour Surge-balk zien. Deze wordt opgeladen door middel van headshots te maken of pantser van jouw vijanden af te schieten. Er zullen nog vele andere Valour Surges te vinden zijn in de uiteindelijke game. Ook deelde Benjamin mede dat de mêlee-combat véél meer diepgang kent dan voorheen, waardoor je vele mogelijkheden hebt om combo’s te maken.
Mathijs benadrukte bovendien dat er erg veel getest wordt op de PlayStation 4 om er zeker van te zijn dat die versie ook gewoon lekker speelt. Op de PlayStation 5 krijgen we natuurlijk veel meer detail in de omgevingen en betere belichting door de gehele game heen. Het laatstgenoemde is in de PlayStation 4 versie alleen van toepassing in cut-scènes. En natuurlijk krijgt de PlayStation 5 versie volledige ondersteuning voor de DualSense controller én 3D audio.
Tot slot zegt Mathijs dat de ontwikkeling nog steeds op schema ligt, maar dat ze nog geen exacte datum willen aankondigen alvorens ze honderd procent zeker weten dat ze die gaan halen. Daarover binnenkort wellicht meer. Wil je graag het hele interview van Game Informer zien? Klik dan hier en deel jouw gedachtes omtrent de game hier in de comments.
Krijgen we nou iedere dag een item over Horizon tot aan de release ? Meld alleen echt nieuws.
@Anoniem-6733: je hoeft het niet te lezen. Scheelt weer wat frustratie…
Ik kijk erg uit naar dit spel deel 1 was al erg gaaf en ik kan niet wachten op deel 2.
Ik verwacht eerder een release datum voor 2022 dan 2021 maar dat is puur op gevoel
60fps op PS5 werd ook genoemd door Mathijs
Aloy is in die 6 maanden flink aangekomen zeg. Ziet er ook verouderd uit…
Kijk dat is nog eens goed van ze, ze geven pas een releasedatum mits ze zeker weten dat ze het ook daadwerkelijk gaan halen, chapeau.
Ik ben ent twijfelen of ik de ps5 versie of de ps4 ga nemen er is natuurlijk wel het voordeel dat je een gratise upgrade krijgt bij de ps4 game .
Ik speel het pas wanneer ik een ps5 heb, kan me niet schelen dat tie ook op de ps4 komt.
Heb toen de tijd ook speciaal een Ps4 pro gehaald voor horizon zero dawn. Wil het spelen op de beste manier
@Anoniem-5551: amen
@Anoniem-6733:
Je hoeft ook niet alles te lezen als het voor jouw geen “echt nieuws” is.
Buiten de graphics totaal geen interessante game
@Aimad: dat zullen we maar de corona kilo’s noemen, aangezien wij met zijn allen ook wel wat aangekomen kunnen zijn. xD
@Anoniem-6975: Horizon Zero dawn 1 van de beste games ooit gemaakt
@Aimad: Krijgen we nou dit weer, de fat Aloy controversie: als we jou moeten geloven stort ze straks meteen als een baksteen neer met die hangglider….