Eind dit jaar kunnen we in Dying Light 2 dan eindelijk weer een hoop zombies in elkaar slaan op de meest stijlvolle manieren. Ontwikkelaar Techland heeft de laatste tijd alleszins hun best gedaan om ons helemaal op te hypen voor hun game en een recent interview met MP1st geeft ons nu nog meer info over de game. Specifiek voor degenen onder ons die al graag eens prutsen met grafische modi.
Piotr Pawlaczyk, de Lead Level Designer, sprak namelijk over de de ‘Quality Mode’ en de ‘Performance Mode’ van de game:
MP1st: Past interviews mentioned how fps was more important than resolution to the team. I completely stand by that myself and have always preferred that. Any chance we can expect to see a full performance mode (strips visuals a bit and resolution) dedicated to that in next-gen consoles? What about 120fps? What if players want a 4K dedicated mode, are there plans for a visual mode at 30fps with 4K? Options never hurt, right?
Pawlaczyk : We are developing several options for new generations. For players who prefer visual experiences, we have prepared the Quality mode which, thanks to the use of ray-tracing, has significantly improved the quality of the scene, with an emphasis on environment lighting. In quality mode players will observe greater accuracy of e.g. volumetric effects and many other frame post-processing elements. The ray-tracing itself is then the basis for generating, for example, physically correct shadows.
For those who, as you, appreciate smooth gameplay, we have prepared the Performance mode, which focuses on a high frame-rate (60FPS + optionally with VRR), making the experience of fast gameplay elements such as a course or combat even more smooth.
Erg uniek zijn deze modi niet, aangezien veel games een dergelijk onderscheid hebben, maar het is altijd leuk dat je als speler de keuze hebt om een game af te stemmen op je favoriete manier van spelen. De verwijzing naar VRR geldt overigens enkel voor Xbox Series X|S en pc, gezien Sony deze functie nog steeds niet heeft geïmplementeerd in hun PS5-consoles.
Dying Light 2 verschijnt op 7 december voor PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S en pc.
Wacht nog maar af of dat VRR nog wel gaat gebeuren bij Ps5. Sony’s 2019 en 2020 tv’s zouden het ook krijgen met een latere VRR update. Maar inmiddels blijkt het gewoon een leugen van die kloothommels.
Oftewel de PS5 is niet krachtig genoeg om 4k 60 fps + ray tracing te renderen. PS5 Pro eind 2022?
@Anoniem-3858: @Anoniem-3858: denk pas 2024 pro versie.
@Anoniem-3858: Zelfs mijn RTX 2080 heeft moeite om dat te halen in veel games. Mensen moeten geen onrealistische verwachtingen hebben van de nieuwe consoles. Native 4K + 60fps + raytracing vergt erg veel van je systeem. Helemaal in open world games.
Ga zeker voor de 60 fps mode. De nieuwe generatie heeft me verwend. Lastig om terug te gaan naar 30 fps.
@Anoniem-523: Mensen kopen een console van 500 euro en verwachten dan dezelfde prestaties die een PC heeft van meer dan 1000 euro. Dat is toch onmogelijk ?
Ik ga ook voor prestatie mode .