Guardians of the Galaxy kwam eind vorige maand uit en de pc-versie was de enige die ray tracing ondersteunde. Er is nu een update beschikbaar gesteld, die de fraaie techniek ook beschikbaar maakt voor de huidige generatie consoles.
Er is voor alle console-versies van de game een update uitgebracht, die wat foutjes gladstrijkt en onder andere de performance aanpakt. De ray tracing is alleen voor de PlayStation 5 en Xbox Series X. De Xbox Series S krijgt deze feature dus niet. De volledige lijst met veranderingen van update 1.05 is als volgt:
PlayStation 5 and Xbox Series X
Ray Tracing Mode is now available in the Video settings menu.
All Consoles
Save Rollback: A hidden Save Rollback feature was added to allow users who have encountered blocking issues to rollback to the start of the chapter of their choice. Please see this thread for more details.
PlayStation 4
Improved performance on the original PS4 model.
Changed the sensitivity required for the Visor input so that controllers with more wear and tear may still detect the button press.
Xbox Series S
An option to uncap the FPS was added, allowing users to run the game between 30 and 60 FPS. Please note uncapping FPS may lead to a less stable framerate in some areas. Recommended for users with a VRR display.
General improvements
General stability improvement on all platforms.
Multiple stability improvements with Ray Tracing enabled.
General improvements to objective markers.
Additional improvements to world boundaries.
Major fixes
Fix for an issue where the Compendium entry “Gasher and Gnasher” might not unlock.
Added a failsafe to ensure that the “Fully Loaded” achievement/trophy could be unlocked.
Fix for an issue where custom difficulty settings would reset.
Fix for players who may become locked out of the Guardian menu after the first ability point tutorial.
Fix for instances where the poison gas could not be frozen again after a reload.
Improvements made to transition in and out of Workbenches in order to address some instances of Rocket refusing to use the Workbench.
Chapter 1: Fix for a rare issue where Star-Lord may be caught in a state of falling out of world, after falling on the Milano.
Chapter 7 : Fix to allow the crane puzzle to be completely reset when reloading checkpoint, so that users may be allowed to retry in rare instances where they become blocked.
Chapter 9: Fix to allow users to win the chase sequence more easily.
Chapter 10: Fix for a funnel which made access to the Hero of Halfworld outfit difficult.
Chapter 10: Fix for one instance where Groot may be unable to create a lift leading to a side path.
Chapter 13: Fix for rare instances where a throw object needed to progress may not appear.
Other fixes
Fix for instances where Star-Lord’s eyes might glow red with ray tracing enabled.
Fix for an issue where the Rocket Bet scoreboard may still appear on screen after the bet is over.
Radio communications can now be heard through the controller.
Fix for the Rocket line that was being played through Groot’s voice.
Fix for save icon occasionally sticking on screen.
Fixes for rare instances where Guardians may disappear in combat.
Fix for a funnel where Star-Lord may occasionally become stuck when running at higher FPS.
Updated wording for privacy statement.
Heb je onze review van Guardians of the Galaxy gemist, dan kan je deze hier checken.
Waar is de save crupt oplossing?
Intertoys €30, heb m vandaag zelf gekocht. Tot nu toe wel leuk. 🙂
Ray tracing op PS5 en XSX draait op 1080p at 30fps. Mooie scheet is het ook
Netjes. Single player game toch ? Heb mij voorgenomen dat ik sp games, alleen nog maar speel vanuit de GamePass. Meestal zijn tegen die tijd ook de vervelendste bugs eruit, dus nog even wachten.
Als ik moet kiezen tussen ray-tracing of 60fps, dan ga ik toch echt voor 60fps. Ray tracing ziet er aardig uit, maar heeft niet zo een impact als betere framerate. Speel in deze game maar eens eerst in 60fps en ga dan terug naar 30. oef, daar wordt je niet vrolijk van. Het ontbreken van ray tracing daarentegen mis je simpelweg niet.
Ray tracing is erg overhyped way mij betreft.
Ben hier voor de quality mode gegaan. De resolutie drop van 4K naar 1080p is te groot voor mij om op 60 fps te spelen en ik kies eigenlijk altijd voor 60 fps.
@stefan52a: meen je?
Goede deal!
Veel plezier man!
@Anoniem-6586: word vast wel weer recht getrokken toch?
@Anoniem-2776: Helaas ga ik je met veel spellen gelijk geven haha.
EN ik houd mijn hart vast voor 2022.
Als ik nu beetje kijk naar de spellen die er zijn kan je praktisch bij elke beter even 2 maanden wachten
@RobanosSmatros: dat is gewoon standaard geworden nooit preorderen en altijd wachten.
Er zitten altijd bugs erin zelf als devs zeggen goud gegaan nooit geloven.
@surirav1995: ja ik ben er ook bang voor maar is en blijft dood zonde juist nu je eindelijk die next gen hebt en ik vooral bang ben voor spoilers haha