Afgelopen weekend werd het duidelijk dat een aantal FIFA Ultimate Team-spelers last hadden van accounts die werden gehackt en ontdekten dat zowel hun munten als kostbare spelers waren verdwenen. EA liet toen al weten dat ze het probleem aan het onderzoeken waren en in een statement hebben ze hun excuses aangeboden voor de ongemakken en frustraties.
Volgens EA zijn er minder dan 50 accounts gecompromitteerd en is men druk bezig om de originele eigenaren van de accounts te achterhalen. Uiteraard zullen de getroffen spelers weer toegang krijgen tot hun accounts en wordt alle verloren content hersteld.
Via het customer service team konden kwaadwillenden de e-mailadressen van de accounts van de slachtoffers veranderen en zodoende toegang verkrijgen. De uitgever belooft nu dat ze stappen gaan ondernemen om de beveiliging te verbeteren en de betrokken personeelsleden krijgen extra trainingen.
‘There is always a human factor to account security and we know we must do better. As a result of these incidents and our investigation, we have taken the following actions to increase the administrative and technical safeguards for EA Accounts:
- All EA Advisors and individuals who assist with service of EA Accounts are receiving individualized re-training and additional team training, with a specific emphasis on account security practices and the phishing techniques used in this particular instance.
- We are implementing additional steps to the account ownership verification process, such as mandatory managerial approval for all email change requests.
- Our customer experience software will be updated to better identify suspicious activity, flag at-risk accounts, and further limit the potential for human error in the account update process.’
Hier heb je geen Reet aan.
Krijg je ook je geld terug.
Je kunt je afvragen of je hier überhaupt wel kunt spreken van een hack. Als ik het goed begrijp, zijn de kwaadwillenden gewoon via de spreekwoordelijke voordeur naar binnen gelaten, door medewerkers van EA zelf.
Hoe dan ook een trieste zaak. Ik bedoel, het gaat maar om een spelletje. 😉
Het is zoizo zooi
Dit speelt blijkbaar al ontzettend lang, de verhalen van mensen die hun account leeg gehaald zien worden zie ik volgens mij al jaren. Maar nu er een paar grote namen “gehacked” zijn, is er ineens grote haast alles te fixen. Je zou denken dat EA problemen met hun gouden gans wel eerder serieus zou nemen? Hoe dan ook hilarisch als je kijkt naar de gigantische winsten, dat er niet een beetje geld af kan voor een betere support. Laten we niet vergeten dat het niet de eerste keer is dat EA security issues heeft.
Waarom zo een nep titel dit was geen hack maar grove nalatigheid van EA zelf.
Of begrijpen jullie het word gehackt niet?
Lijk er toch op dat jullie mee doen aan de doofpot.
@Anoniem-7920: Weet je wel wat hacken inhoud? Zo te zien niet, want we hebben hier wel degelijk te maken met een hack.
Dit heeft niets met hacken te maken.
EA heeft de zogenaamde hackers gewoon zelf binnen gelaten.
Doet me denken aan de handel in topkaarten van ea medewerkers een paar maanden terug.
Hypocriet zooitje daar..
Dat ze maar eens opschieten met mijn spullen terug geven,, wacht alweer 3 weken, mis nu gewoon teveel content in die game omdat ik niks kan, omdat hackers dus ook mij een transferban hebben opgeleverd doordat ze die coins over gezet hebben
@Anoniem-5948: Het wordt misschien een beetje een taal discussie, maar volgens mij moet er, om te kunnen spreken van hacken, echt ingebroken zijn in de systemen. Als ik de vergelijking met een fysieke inbraak even maak. Als ik een dief zelf binnenlaat en de voordeur voor hem/haar openhoudt terwijl mijn spullen worden afgevoerd, is er wel sprake van diefstal, maar niet van inbraak. Lijkt mij.
De Dikke van Dale omschrijft hacken als: “inbreken in een computer”.
Wat ze moeten doen is stoppen met gambling en microtransactions
EA be like: Sorry… en door.