Het lijkt maar niet echt te vlotten bij 343 Industries en hun laatste game: Halo Infinite. We moeten nog een tijd wachten op de Forge en coöp-modi, gaat het Armour Core systeem na vele kritieken op de schop en tot overmaat van ramp lijkt het tweede seizoen van de multiplayer – Lone Wolves – ook niet helemaal vlekkeloos van start te zijn gegaan.
Dit hebben de bij 343 Industries ook ingezien, aldus Joseph Staten, het creatieve hoofd van Halo Infinite. Volgens Staten was de start van Season 2 ‘hobbelig’ en is er veel feedback binnen gekomen omtrent ‘map jumps en speedrunning’. Ook trekt community manager John Junyszek het boetekleed aan en dankt hij de community voor alle feedback en gerapporteerde problemen over de voortgang van Last Spartan Standing en Interference evenement challenges, die niet accuraat bijgewerkt werden. Dit zou vanaf nu opgelost moeten zijn.
Via Twitter laat Junyszek weten dat spelers vijf gratis XP Boosts en vijf Challenge Swaps ontvangen als zij inloggen tijdens het Interference evenement, wat nog tot 16 mei actief is. Daarnaast zal de moeilijkheidsgraad van een aantal Event Challenges teruggeschroefd worden én verdien je straks twee levels op de Event Pass zodra je de uitdagingen hebt afgetikt.
‘To help make things right, we’ll be granting 5 XP Boosts & 5 Challenge Swaps to anyone who logs in while Interference is live. Next week, we’ll also be reducing the difficulty of some Event Challenges and making it so that completing them earns you 2 levels on the Event Pass.’
We zijn niet anders gewend dan hobbelige starts. Zeker wat betreft de grote AAA games. Daarom nooit kopen direct na de release! Laat ze eerst maar zweten en hun best doen om een volwaardig product neer te zetten, dan koop ik de game als hij klaar is, een paar maanden na de release, maar dan een paar tientje goedkoper.
Ach ik vermaak me echt uitstekend met Halo Infinite, maar het is zeker niet perfect. Ik heb echter wel de indruk dat het tegenwoordig bij elke game zo is. Constant problemen en bugs, tig aantal updates, zaken die later toegevoegd worden. Voor gamen anno 2022 is dit gewoon “normaal”. Niet dat ik het trouwens goedkeur.
Hoe dan ook afgezien van de issues vind ik season 2 tot nu erg vermakelijk, leuke en toffe nieuwe maps, een betere battlepass dan s1 en Last Spartan Standing vind ik erg vermakelijk.
Was deze game al lang niet dood van een paar miljoen spelers naar een honderdtal nu en due game had de bedoeling om 10 jaar te bestaan dit is toch om te lachen.
@Anoniem-7891:
Nee hoor, helemaal niet dood. Miljoenen spelers naar enkele honderden? Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt want miljoenen spelers heeft Infinite nooit gehad, tenminste niet gelijktijdig online. Enkele 100.000 op Steam destijds wel en dat is idd minder nu, nog steeds wel meerdere duizenden. Maar Halo is ook gewoon voornamelijk een console franchise en daar zijn geen cijfers van bekend. Echter speel ik zelf op Series X én ik vind, in elke gamemode, erg snel games. Dus het valt allemaal erg goed mee met die “dode” game. Niet zomaar wat toeteren omdat je anti-Xbox/anti-Halo bent.
343 is een shit studio
@Anoniem-6698:
Helemaal mee eens !
Het is dat dit “gratis” in gamepass zit, anders zou echt niemand dit willen spelen. Enorme aanfluiting van een ooit populaire game is weer om zeep geholpen.
Season 1 is ook een dramatische start
Rushed halo product, drm console…
Microsoft pro consumer…..
@surirav1995:
Nee Sony gooit er 10 euro boven op de prijzen van de games omdat ze Premium zijn dat is echt pro consumer
@Xboy: 10€ duurder digitaal ja dat is bs maar waarom zou ik digitaal kopen. Fysiek kan ik al 20 goedkoper krijgen