Bij het bekijken van gameplay van Redfall lijkt het spel al snel veel weg te hebben van coöp zombie game Left 4 Dead. Volgens Arkane creative director Ricardo Bare en studio director Harvey Smith is deze vergelijking echter niet helemaal correct en lijkt het spel meer op Far Cry, zo laat het duo weten in een interview met GamesRadar.
“It’s totally understandable for somebody to come to that conclusion. There are four playable characters, you can play together cooperatively, and you’re going against the undead. But, in terms of the way that you play and experience Redfall, it’s not like those games at all. Redfall is more like loading into Far Cry.”
De vergelijking met Far Cry komt door het feit dat Redfall zich afspeelt in een grote open wereld waarin spelers hun gang kunnen gaan, kunnen praten met NPC’s en diverse side-quests aan kunnen nemen, in tegenstelling tot de gesloten levels in Left 4 Dead. Volgens Smith en Bare zal de wereld van Redfall groter zijn dan de werelden uit eerdere Arkane games, met daarbij wel de kanttekening dat het spel kleiner zal zijn dan meeste andere openwereldgames. De wereld kan echter wel groter aanvoelen doordat er geen voertuigen zijn en je dus niet altijd even snel van A naar B kan gaan.
“In terms of freedom, there’s what you would expect from other open worlds, but Redfall is an on-foot game – the scale and the pace is a little slowed down in that respect. We want you creeping through a cornfield at night in the fog, hearing vampires whisper in the dark. Maybe you’ll spot a farmhouse in the distance and sneak over to it, only to find that it’s full of cultists and a few trapped survivors who you can save. That’s the kind of vibe that Redfall has.”
Redfall is momenteel in ontwikkeling voor de Xbox Series X|S en pc en staat gepland voor een release in 2023. Alhoewel het spel nog geen specifieke releasedatum heeft wijzen de laatste geruchten op een release in mei. Mogelijk horen we snel meer tijdens een eventuele Xbox Showcase.
Hoe meer ik lees en hoor over RedFall, hoe enthousiaster ik wordt. Heel erg veel zin om deze te gaan proberen. Ook erg content dat ze voor het shoot gedeelte advies hebben gevraagd bij iD Software (makers van Doom).
@Anoniem-9237:
Dezelfde ontwikkelaars die Rage verknald hebben.
Rage 1 was echt een topgame, maar Rage 2 was een verschrikking.
Eerst maar eens zien.
@Anoniem-1614: Dezelfde studio die Doom ontwikkeld heeft, echter heeft deze studio enkel ondersteund. De game is verder ontwikkeld door Arkane, de makers van Dishonored en Prey, dit zijn echt fantastische games. Overigens is de eerste Rage ook door iD software ontwikkeld.
Jammer dat Microsoft, Bethesda heeft opgeslokt. Starfield en deze game worden bijvoorbeeld door alle Sony PlayStation bezitters door de neus geboord. En dan vinden mensen het nog gek dat er weerstand is tegen de Activision overname. Voor de grootste groep gamers zijn deze overnames een verschrikking.
@Anoniem-1614: “maar Rage 2 was een verschrikking”
Dat mag je vinden. Vond het zelf een toffe game met geweldige gameplay.
@The Dutch Hunter: Zo wordt Final Fantasy mij door de neus geboord, dus doe nou niet alsof alleen Microsoft dit doet.
@Anoniem-2860:
Dat kan,ik niet.
@The Dutch Hunter: Final Fantasy zeker vergeten? Of het punt dat Sony multiplatform ontwikkelaars voorwaarden heeft gesteld aan multiplatform ontwikkelaars om Xbox uit te sluiten, anders mochten ze niet releasen op PlayStation? Dat is zeker wel ok?
@The Dutch Hunter: Kruip nog verder in je slachtoffer rol.
@Anoniem-2860: heeft Sony die studio overgenomen ?
@Anoniem-9067: dat is 1 game, Bethesda heeft wat meer natuurlijk hè
@The Dutch Hunter:
Vond het eerst ook maar niets, maar Sony zou nooit tijd en geld steken in een concurrent van bijv. The Elder Scrolls als die op de PlayStation te krijgen is, nu hebben ze echt een reden om juist wel soortgelijke games te ontwikkelen.
Uiteindelijk denk ik dat het de innovatie en ontwikkeling bij Sony alleen maar een boost geeft.
@The Dutch Hunter: het is gewoon jammer dat er met die deal idd een groep die eerst gewoon wel die games konden spelen dat nu ineens niet meer kunnen. Is eigenlijk imo ook gewoon een zwaktebod als je als MS op zo’n manier aan je games moet komen, en laten we wel wezen, Xbox heeft echt wel dikke nieuwe games nodig. Xbox 360 tijdperk was tot nu echt de beste tijd voor hun naar mijn mening.
Laten ze het dan op z’n minst goed doen, ik hoop dat ze wel gaan knallen dit jaar.
@Oldskool-NL:
Ik snap precies wat je bedoeld!
Is precies het zelfde als dat Xbox eerst de Call of Duty deal had en dat ps de deal overnam! Echt schandalig!
Maar waar is jouw verontwaardiging hierover?
@Anoniem-9237: Bij mij juist het tegenovergestelde. Hoe meer ik over Redfall lees hoe meer ik vrees dat het een soort veredelde Borderlands game gaat worden. Ik denk dat Starfield de enige echte goede klapper wordt. Redfall, tja, het is dat die gratis is anders zou ik hem misschien pas over 2 jaar voor een paar tientjes kopen.
@Anoniem-5562: Ehm dit is een item over iets heel anders?
Far cry en lefd 4 dead waren best goede games in eigen stijl en Redfall ziet beetje zelfde uit maar is toch weer in eigen stijl gedaan als de game maar goed word vind ik het best
Ik hoor alleen niet meer over Timesplitters 4