Skull and Bones zou eigenlijk begin maart verschijnen, maar recent besloot Ubisoft om de game toch nog een keertje vooruit te schuiven. De ontwikkelaar heeft nog iets meer tijd nodig om de game zo goed mogelijk te maken, maar het komt het algemene imago van de titel niet echt ten goede: de game is immers al sinds 2017 in ontwikkeling en had eigenlijk allang uit moeten zijn.
We zullen moeten afwachten wat er uiteindelijk van terechtkomt, maar als we informatie van Insider Gaming mogen geloven zijn playtesters en ontwikkelaars niet echt positief gestemd. Tom Henderson heeft van twee ontwikkelaars begrepen dat ze er niet raar van zouden opkijken als de game niet uitkomt voor de tweede helft van 2023. Dit zou dan op z’n vroegst zijn, wat dus best fors uitstel suggereert.
Een playtester heeft bij Henderson aangegeven dat het een beetje aan combat op het land ontbreekt – wat ook bij Ubisoft gemeld zou zijn – waarop de uitgever aangegeven zou hebben dat ze nu te ver in de ontwikkeling zitten om er nog wat aan te doen. Verder stelt de playtester dat het uitstel voor het gladstrijken van game breaking bugs en meer noodzakelijk is, maar dat die issues nog aanwezig waren in een recente speelsessie.
Met andere woorden: het gaat er allemaal maar moeizaam aan toe en het valt te hopen dat Ubisoft het schip nog recht kan trekken. In dat kader is het uitstel een goed idee, maar of dat genoeg is. Buiten dat moeten we het met een korreltje zout nemen, het is immers van horen zeggen en niet een directe bron.
De development van deze game duurt al zo lang en heeft Ubisoft al enorm veel geld gekost. Als deze titel al winst gaat opleveren (wat ik niet verwacht) Zal het waarschijnlijk voor Ubi alsnog niet genoeg zijn, net als bijv. Sparks of hope.
Dit word toch niets meer
Afgelopen weekend de nieuwste beta gedaan. Er is nog werk aan de winkel, maar het smaakte zeer zeker naar meer.
Als dit op gamepass komt zal ik het nog wel willen proberen anders tja
@coola: Dat vond ik ook. Ik hoop dat ze de volgende keer een beta geven en die regels uit beeld zijn
Dit linkt bekend een cyberpunkje gaat dit worden.
@marc83:
Ja die watermark was by far mijn grootste minpunt
@Anoniem-8800:
Never nooit, wat een geweldige game is dat.
Ik hoop dat het nog wat gaat worden met deze game zo lang nu al in ontwikkeling. Het zou eigenlijk gewoon een hele goede game moeten zijn als er jaren lang aan gewerkt is. Maar Ubisoft weet het als maar vaak te verprutsen met hun games.
@coola:
Ik had een uitnodiging gekregen, maar ik had er geen zin in om op gezette tijden te gaan spelen.
@coola: ja het watermark was echt annoying, maar net als je zegt, het smaakte bij mij ook naar meer, vond het een leuk concept! 🙂
Cancel deze shit.
@Anoniem-8800: Die vergelijking gaat nergens over. Voor Cyberpunk was er een enorme hype. Die game is veel te vroeg uitgebracht op hardware die er eigenlijk te oud voor was. Bij Skulls & Bones is iedere hype inmiddels wel verdampt. De game is simpelweg te vaak uitgesteld en ogenschijnlijk gebouwd voor hardware van zo’n twee generaties geleden.
Bij Cyberpunk kwam de matige staat van de game bij release als een complete verassing. Bij Skulls & Bones zou het echt vriend en vijand verbazen als het géén teleurstelling wordt.
Weer uitgesteld tot december 2145