Eerder dit jaar zette Microsoft de gamewereld even in rep en roer toen werd aangekondigd dat er verschillende studio’s zouden sluiten. Eén van deze studio’s was Arkane Austin, dat vorig jaar het geflopte Redfall op de markt bracht. Die beslissing is niet echt goed geland bij Raphael Colantonio, de man die indertijd Arkane heeft gesticht.

In een gesprek met PCGamer laat hij weten dat hij nog steeds gefrustreerd is door wat er is gebeurd. Hij noemt de beslissing gewoon ‘dom’:

“I think if you look a little bit, it’s obvious that Arkane Austin was a very special group of people that have made some cool things and that could pull it off again,

Those people together can really make magic. It’s not like, ‘Doesn’t matter, we’ll just rehire.’ No, try it. That’s what big groups do all the time. They try to just hire massively and overpay people to create those magic groups. It doesn’t work like this. So to me, that was stupid. But what do I know?”

Hij gelooft dat het team echt speciaal is en dat men zeker beter had kunnen doen indien de kans werd gegeven. Arkane is echter niet volledig gesloten: Arkane Lyon is nog steeds actief aan het werken aan de opkomende Blade-game.