Eerder dit jaar zette Microsoft de gamewereld even in rep en roer toen werd aangekondigd dat er verschillende studio’s zouden sluiten. Eén van deze studio’s was Arkane Austin, dat vorig jaar het geflopte Redfall op de markt bracht. Die beslissing is niet echt goed geland bij Raphael Colantonio, de man die indertijd Arkane heeft gesticht.
In een gesprek met PCGamer laat hij weten dat hij nog steeds gefrustreerd is door wat er is gebeurd. Hij noemt de beslissing gewoon ‘dom’:
“I think if you look a little bit, it’s obvious that Arkane Austin was a very special group of people that have made some cool things and that could pull it off again,
Those people together can really make magic. It’s not like, ‘Doesn’t matter, we’ll just rehire.’ No, try it. That’s what big groups do all the time. They try to just hire massively and overpay people to create those magic groups. It doesn’t work like this. So to me, that was stupid. But what do I know?”
Hij gelooft dat het team echt speciaal is en dat men zeker beter had kunnen doen indien de kans werd gegeven. Arkane is echter niet volledig gesloten: Arkane Lyon is nog steeds actief aan het werken aan de opkomende Blade-game.
Exactly. Hij zegt het zelf al “But what do I know” met ze domme logica gebaseerd op lucht. Wat een flapdrol.
Ze zijn (waren) idd speciaal, wat een gedrocht is redfall. Heel goede keuze van MS, domme uitspraak van Raphael.
Tja, het is persoonlijk voor hem, als oprichter. Maar objectief gezien is het toch de juiste keuze geweest voor Microsoft.
@mrb: Redfall is echt een xbox series S game. Een shit game voor een shit console
@Anoniem-8839: Stoer..
@Anoniem-8839: je mist ‘for the players’ op het einde van je comment.
Slordig, hoor!
@mrb:
“Heel goede keuze van MS, domme uitspraak van Raphael.”
Cancelcultuur.
Stoer..
@Anoniem-5245: Stoer..
Arkane is voor mij Dishonored. Niet dat austin dishonored maakte… maar die game serienwas heel speciaal
Het kopen van een remaster en remakes station full priced for the payers is ook “dom” maar komende week worden ze ook weer geleverd.
Arkane was sws al niks meer dus dat is alleen maar geld weg gooien !
@Anoniem-5245:
Noem je je eigen uitspraak nou stoer? :’)
Ms maakt veel domme beslissingen.
Arkane was topstudio.
@Anoniem-8839:
Net zoals Concord echt een PlayStation game is. Haha
Welkom in de greedy wereld van M$. 1 mislukking en ze sluiten de studio zonder medelijden. Die geldwolven zouden beter eens lessen nemen bij Nintendo en Sony en leren van de Japanse bedrijfscultuur.
@mrb: Ben het hier niet helemaal met je eens. De jongens van de studio hadden al aangegeven dat ze zich niet fijn voelde welke kant de game op ging. Live service wel te verstaan. Hier is niet naar geluisterd door ms en ze hebben het doorgedrukt. Als werknemer heb je daar naar te luisteren. Nu hadden ze zeker de game beter kunnen afleveren dan dit. Maar ms is ook niet helemaal volgel vrij in deze discussie.
Arkane austin waren wel de creators of eerste dishonored game(2012) en prey (2017) hele goede games.
@Anoniem-4949: Oh, wat is er gebeurd met Concord dan en hun studio? Juist.
@PvdW90: Dit is niet door MS bepaalt hoor. De game was al in ontwikkeling voordat MS de studio had overgenomen.
@Anoniem-1232: je hebt gelijk het was bethesda!
@PvdW90: Daar heb je zeker een punt.
@Anoniem-4949: Sony kan ze veel leren over hun klanten 3x dezelfde de game te verkopen ja man top dat bedrijf !
@Anoniem-8129: Dat is totaal anders
@Anoniem-7384: Wat is daar anders aan?