Ontwikkelaar Remedy Entertainment bracht de voorbije jaren enkele geweldige games op de markt en vandaag willen we het even specifiek hebben over Control en Alan Wake II. Control is een unieke third-person shooter uit 2019 die een goede indruk wist na te laten op het publiek. Nu, zo’n 5 jaar later, laat Remedy weten dat de game een nieuwe mijlpaal heeft bereikt.
Tijdens een recente presentatie liet men namelijk weten dat Control meer dan 4,5 miljoen keer is verkocht, met meer dan 19 miljoen unieke spelers. Control werd zelfs zo populair dat er nu ook gewerkt wordt aan een multiplayer spin-off, dit onder de naam FBC: Firebreak. Check beelden van die game via deze link.
In diezelfde presentatie deelde Remedy ook wat nieuws over Alan Wake II en wat blijkt? Ook die game doet het goed! De verkoopcijfers staan daar op 1,8 miljoen verkochte exemplaren en de game wordt omschreven als ‘één van de beste survival horror games ooit’. Mooie cijfers en mooie woorden als je het ons vraagt.
Hadden ze Alan Wake 2 maar goed geopereerd voor de PS5. Helaas crasht het spel op mijn i7/rtx3080 gaming PC. Kom niet verder dan het menu.
Wat een gelul. Of een spel het goed doet hangt af van investering tov opbrengsten en niet van de verkoopaantallen
@Anoniem-1450: en hoe denk je die opbrengsten te krijgen, juist ja.
@Anoniem-4544: lol jij begrijpt het dus niet. Hangt dus af van je stuksprijs. Alle aantallen voor evenveel? Of korting gegeven? En hoeveel was de investering.
ik wacht op max payne remake de rest boeit me niet
@Anoniem-1558: Ik denk dat jij het niet snapt want je spreekt jezelf nu tegen althans als je ook anoniem 1450 bent.
@Anoniem-5825: nee ik spreek mezelf niet tegen. Het hangt niet af van alleen de aantallen. Wat is je opbrengst vd aantallen als ze dat niet vertellen en je weet de investering niet. Dan weet je ook niet of succesvol was.
Ik kan 3 miljoen exemplaren verkopen maar nog steeds zwaar verlies hebben. Commercie zal zeggen het is een success vanwege de aantallen. Investeerders zullen zeggen het is een flop vanwege het resultaat. Aantallen alleen zeggen dus niets.
@Anoniem-1142: Ik denk dat jij opbrengst verward met winst. Opbrengst is hetzelfde als omzet en dat krijg je door afzet. De verkochte exemplaren van de game. Alan Wake 2 heeft 70 miljoen gekost aan ontwikkelings- en marketingskosten. Als ze die 1,8 milj stuks aan 50€ hebben verpatst dan hebben ze 20 miljoen winst.