De PS5-versie van één van de bekendste en meest actieve betaalde MMO’s ter wereld, Final Fantasy XIV, is sinds begin april speelbaar als beta versie. Toen de beta van start ging, was nog niet bekend wanneer deze zou aflopen, maar ondertussen heeft Square Enix ons ingelicht via Twitter.
Vanaf dinsdag 25 mei zal de game officieel voor de PS5 beschikbaar zijn en dit gaat, zoals gewoonlijk op dinsdag, gepaard met de wekelijkse reset en mogelijkerwijs ook wat serveronderhoud – al is dit nog niet bevestigd. Wat de verbeteringen voor de PS5 precies inhouden lees je wat uitgebreider in een eerder bericht.
Heb jij de beta al gespeeld? Wat vind je tot zover van de PS5-versie tegenover de PS4-versie?
Kon me account niet meer koppelen en geen mogelijkheid om een nieuw te koppelen. Heb hem er dan ook snel weer afgegooid
@Anoniem-5904: bestaand account kon ook niet op de beta. Raar dat een nieuwe account niet kon( tenzij je zelfde email gebruikte als je bestaande )
Oude kon ik ook niet koppelen, nieuwe wel.
Ontopic: Ik ben vorige week from scratch begonnen. Inmiddels ben ik al opgeklommen naar level 19 en geniet ik volop van de game. Van echte PS5-pluspunten merk ik echter niks, op de zeer korte laadtijden na. Haptic feedback heb ik sowieso nog niet kunnen ontdekken en de grafische kwaliteit is er (uiteraard, gezien de leeftijd van het oorspronkelijke deel) ook niet.
@Anoniem-6954: Raar, ik speel de beta gewoon via mijn bestaande account.
@Anoniem-1773: hoe verder je in het spel zit, hoe beter de punten die jij opnoemt worden. Haptic feedback ga goed voelen als je wat meer mounts hebt unlocked. Grafisch wordt het ook veel beter als je bij de stormblood uitbreiding bent.
@Anoniem-5420: ik ook. Ik heb ook totaal geen problemen ondervonden in de bèta. Loopt echt soepel.
@Anoniem-158: Goed om te weten! Bij het inloggen voel je wel een trilling door de dualsense gaan, dus vond het al raar dat haptic feedback niet zou worden ondersteund.
@Anoniem-1773:
Nou ik vond ff14 op de ps4 pro behoorlijk slecht draaien anders.
@Seb070NL:
Dat is apart. De normale ps4 draait de game al aardig 40-60 fps. Lijkt me dat de pro dat beter kan.
Als je het hebt over drukken plekken zoals steden of hunts. Ligt het eerder aan de server of engine van de game. Op de PC zakt het bij mij naar beneden terwijl het bij lange na niet eens 40% van me pc gebruikt.
@Anoniem-802:
Merkte gewoon dat ik op die hoge res stand echt amper 30 fps haalde, zag zelfs schokken tijdens t gamen. Die lage res stand ging al een stuk soepeler.
Misschien dat ik de game ook weer eens from scratch op pak. Nadeel is dat ik alle chars wel zo’n beetje 60+ had. Alleen na zo’n lange tijd opnieuw in een game begin ik t liefst gewoon opnieuw.