Op het PlayStation Blog wordt er dieper ingegaan op hoe FIFA 22 uitgebreid gebruikmaakt van haptische feedback, adaptieve triggers en 3D audio. FIFA 21 gebruikt ook al de extra functionaliteiten van de DualSense controller, maar voor het nieuwe deel gaat het nog een stapje verder. Zo zijn er unieke vibraties bij voorzetten, slidings en duels. Daarnaast voel je het net vibreren als je scoort en hebben de adaptieve triggers meer weerstand bij het rennen, naarmate je spelers moe worden.
Verder maakt FIFA 22 gebruik van 3D audio om je nog meer bij de wedstrijden te betrekken. Zo kun je het geschreeuw van je teamgenoten horen en wordt het volume van het geluid aangepast als de camera op het publiek is gericht. Hierdoor kun je de fans horen juichen of horen slaan met hun trommels. Tenzij je zoals mij speelt, dan hoor je de fluitconcerten nog beter. Tot slot wordt ‘Hypermotion’ wederom benadrukt, maar daar lees je alles over in onze FIFA 22 preview.
maakt het ook geen gebruik van scripting? oh wachttt
In Fifa21 waren haptische feedback en adaptieve triggers w eerder irritant dan een toevoeging. Gelukkig kan je het uitzetten.
@Anoniem-3693: Fifa 22 met haptische adaptive scripting ofzo? ;P
Je voelt het in je triggers en trillingen als je genaaid gaat worden.
Kan niet wachten veel zin in.
Blijft een geweldige game
“Tenzij je zoals mij speelt,”
Zoals ik
@PS89: lol er zit geen scripting in fifa de mensen die dat zegen kun geen eens fifa spelen
“Tenzij je zoals mij speelt, dan hoor je de fluitconcerten nog beter””
Woeps dit is niet best haha!
Maar ben benieuwd wat ze er van af gaan brengen!
Leuk dat ze ook aan de ps4 bezitters denken