Sinds vorige week is Kena: Bridge of Spirits verkrijgbaar voor de PlayStation 4, PlayStation 5 en op pc in de Epic Games Store vanwege exclusiviteitsdeals met respectievelijk Sony en Epic Games, maar ontwikkelaar Ember Lab kijkt naar de mogelijkheden om de game ook op andere platforms uit te brengen.
Dit vertelt co-founder Josh Grier aan SegmentNext. De eerste game van Ember Lab weet bij vele gamers en critici het hart te veroveren, maar door de exclusiviteit moeten een aantal spelers helaas de game ook links laten liggen. Grier zegt dat ze op dit moment gericht zijn op de launch op PlayStation en de Epic Games Store, maar dat Ember Lab zeker naar andere platforms gaat kijken nadat de lancering is afgerond en als iedereen heeft kunnen uitrusten.
“We are currently focused in our launches for PlayStation and Epic Games store, which are timed exclusives. We will look into other platform releases after launch and a rest.”
Inmiddels zijn wij ook bezig met Kena: Bridge of Spirits en onze review mag je spoedig op PlaySense verwachten.
nee! deze moet ps5 exclusive blijven pls!
@Anoniem-956: krijgt de xbox eindelijk ook een goede game. Laten ze hem maar naar de xbox brengen.
Oef.
Dit zal onze grote vriend uit Zuid Brabant niet leuk vinden.
Mooi zo. Ik haat exclusiviteit.
@Anoniem-956: Wat een ramp zeg dat meerdere mensen deze game zoude kunnen spelen. Wat heb jij er nou aan als deze game naar Xbox of Nintendo zou komen? Kan jij ‘m dan ineens niet meer spelen op je Playstation of hoe zit het?
Iedereen mag genieten van deze pracht indie game!
Nee de Series-X wil de disc niet en in de Switch kan geen disc. Nee dus kan niet.
@Anoniem-2782: Je HAAT het zelfs? Toe maar. Ik vind exclusiviteit helemaal prima. Bedrijven moeten zich kunnen onderscheiden. En als elke game overal beschikbaar is, blijft er op den duur maar één console over.
Daarentegen boeit het me ook niet als een exclusieve titel uiteindelijk ook naar de concurrentie gaat. Meer plezier voor iedereen toch?
Het is een goede game en maakt niet uit dat deze op andere platformen komt. Op PlayStation hebben wij toch Spider-Man en Wolverine die je nergens anders kan spelen 🙂 .
@Anoniem-4587: zal die altijd exclusief blijven?
@Anoniem-9463: Ja na een paar jaar op de pc te verkrijgen 2a3 jaar .
Best game of 2021!
@Anoniem-4931: Ben het er mee eens.
Ik ben zelfs al benieuwd naar de volgende game van Ember Lab.
De game ondersteunt raytracing op PS5.
Er zijn mensen die dat niet weten, en boze PC-gamers, dat zeggen dat dat niet waar is.
Maar het is wel waar, je kan dat opzoeken, maar om alle twijfel weg te nemen heb ik een video gedeeld op YouTube recht van mijn PS5 dat het demonstreert.
Er zijn op dit moment maar weinig PC-gamers dat de kracht van een PS5 bezitten.
De meesten spelen hun games op 1080p met 60fps.
Laat staan raytracing daar nog eens bij.
Dan zijn ze boos, op hun tenen getrapt en zeggen vervolgens dat raytracing niets voorstelt.
Dus spreken ze het feit dat Kena raytracing op de PS5 ondersteunt, tegen.
De PS5 draait het spel in 60fps, met raytracing.
De natte droom van PC-gamers.
Ik heb hen al honderd keer uitgelegd dat deze next-gen-consoles veel krachtiger zijn dan hun huidig PC’tje.
Willen ze niet aannemen, en dat terwijl deze consoles nog geen echte nextgen-games hebben om te laten zien. (buiten Ratchet & Clank dan, waarbij een PC-gamer zei: “LOL, there happens too much on screen)
Wanneer deze consoles geen lastgen-games meer draaien met opsmuk, maar gebruik beginnen te maken van de next-gen RDNA II-architectuur, dan zal je het zien.
Maar ik ben gestopt met uit te leggen hoe het elke nieuwe consolegeneratie werkt, en elke nieuwe consolegeneratie lijken de PC-gamers dat vergeten.
Ze hebben het geheugen van een pepernoot.
Ik zal het hier even uitleggen.
Toen Elder Scrolls IV Oblivion op de Xbox 360 en PC verscheen, (helemaal aan het begin van de 360 consolecyclus) draaide beide systemen Oblivion gelijk.
Maar de 360 was natuurlijk veel krachtiger dan hun PC’S, welke nog lastgen-videokaarten e.d hadden.
Het bewijs hiervan is Skyrim, welke tegen het einde van de 360-consolecyclus uitkwam, nog steeds op dezelfde console.
Die versie dat de Xbox 360 toen draaide, was iets waar de PC-gamers aan het begin van de 360-consolegeneratie alleen maar van konden dromen.
En zo is het nu ook, de PS5 is veel krachtiger dan de huidige PC’S aankunnen.
Hun high end PC’S beginnen te kraken wanneer ze zulke grote games in 60fps moeten draaien, terwijl de PS5 en de Series X dat probleemloos kunnen, en ze zijn nog maar net gestart.
Dat in combinatie met raytracing maakt hen ‘salty.’
Ze vergeten dat na een drietal jaar, hun PC’S terug een voorsprong beginnen op te bouwen.
Zo is het altijd al gegaan, en zo zal het nu ook terug gaan.
Ze leren niets uit het verleden.
Iedere console-generatie is het het zelfde liedje, met boze PC-gamers dat het niet kunnen hebben dat de nextgen-consoles krachtiger zijn (doordat deze ook veel langer moeten meegaan) dan hun huidige PC.
Terug naar Kena…(met raytracing op de PS5)
Ik zit nu bij de laatste boss-fight.
Het is niet zozeer moeilijk, maar wel heel lang, en als je daar dan een foutje maakt, kan het je dood wezen.
Maar telkens word je beter, want de manier waarop je doodgaat, leert je welke aanvals-patronen er gaan komen, en wat je dus zeker niet mag doen.
Het is een aangename, strakke leercurve.
Ik ben zeer tevreden van het spel als totaal-pakket.
Het mocht wat langer zijn, maar al bij al is het als geheel een heel strak spel.
Ben tevreden van mijn aankoop.
Die review is wel erg laat. Heb de game inmiddels tweemaal uitgespeeld.
Blijf het een beetje flauw vinden, eerst alleen digitaal en dan na 2 dagen van release ook een disk versie. Had liever de disk maar oké… Misschien had ik geduldiger moeten zijn.
@stefan52a: Fysiek is aangekondigd kort voor de release, dus je had je pre-order nog kunnen cancellen.
@Anoniem-8178: is dat zo? Niet mee gekregen.