Deze aanpassingen voert Sledgehammer door in Call of Duty: Vanguard na de beta

blank
Aanstaande vrijdag is het zover: de release van Call of Duty: Vanguard. Het aankomende deel brengt spelers weer terug naar de Tweede Wereldoorlog en schotelt je een singleplayer campagne, multiplayer en Zombies-modus voor. Voor de multiplayer werd enkele weken geleden een beta gehouden, waarmee spelers alvast een voorproefje konden krijgen. Voor ontwikkelaar Sledgehammer Games was de beta natuurlijk een waardevolle bron van feedback en daar is men vervolgens ook mee aan de slag gegaan.

De ontwikkelaar heeft nu namelijk een overzicht gedeeld met de belangrijkste aanpassingen die in Call of Duty: Vanguard zijn toegepast naar aanleiding van de feedback op de multiplayer beta. Sledgehammer legt daarbij uit dat het doel hierbij is om spelers een “snellere en soepelere gameplay-ervaring” te bieden. Concreet betekent dat onder meer dat het oppakken van wapens en het gooien van granaten nu aanzienlijk sneller gaat.

De lijst met veranderingen toont verder dat de perk ‘Ninja’ is toegevoegd, de audio en de zichtbaarheid verbeterd zijn en er de nodige aanpassingen zijn doorgevoerd in de balans van de wapens. Alle aanpassingen naar aanleiding van de beta kun je hieronder nalezen.

Call of Duty: Vanguard verschijnt op 5 november voor de PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S en pc.

Visibility

  • Distortion effects were removed from muzzle flash and we reduced smoke emitted when firing a weapon
  • Completed a pass on muzzle flash placement/coverage when aiming down sights
  • VFX Environment ambient placement for better sightlines
  • Removed the droplets of water that get all up in your face when it rains
  • Various bugs have been fixed including a bug where certain optics would stop enemy and friendly HUD icons from displaying while ADS
  • We’ve fixed cases of nametags appearing through Destruction
  • Lens flare reduced across all maps (we nerfed the sun)
  • We will continue to refine VFX, Lighting, and UI into launch and monitor player feedback surrounding the various topics of visibility.

Audio

  • Audio received a complete mixing and content overhaul to address community feedback from the Public Beta, including more audible footsteps, player and non-player weapons, and map environment content
  • Footsteps are silent when players ADS, Crouch Walk, or have a Perk / Field Upgrade equipped which silences movement
  • Fixed a bug that caused shots after the first shot to be too quiet
  • Operator quips occur less frequently
  • Asked Butcher to chill out. VO lines are less frequent

Spawns

  • A bug resulting in unpredictable spawns in Patrol has been fixed as well general tuning of spawn logic globally
  • We will continue to refine spawn logic over time to improve spawns in matches with higher player counts

Movement

  • Grenades and incendiaries no longer slow movement speed of players
  • A cap has been placed on max suppression effects
  • Changes have been made to animation times including weapon swap speeds and throwing of equipment (ie: Gammon bombs can be thrown more quickly)
  • Sprint out times have been sped up and re-balanced
  • Dev Tip: Dauntless, a perk that players didn’t have access to in Beta, makes players immune to movement reducing effects

Weapons

  • Shotgun lethality has been improved
  • Effective Range of most Shotguns, SMGs, and Pistols have been reduced (SMGs and Pistols were overperforming at range and Shotguns were adjusted down due to increased lethality overall)
  • Hipfire spread has been adjusted on most guns (mainly to add more consistency across weapon categories)
  • Tradeoffs on barrels, magazines, and stocks have been reduced
  • Ammo types were rebalanced to include more tradeoffs
  • Squashed bugs affecting Weapon Progression and Detailed Stats
  • Dev Tip: Vanguard’s version of the smoke grenade works differently than previous games. You’re fully hidden from distant enemies, but can be seen at closer ranges allowing you to close the distance between you and the enemy and hunt them down with close-quarter combat builds.
  • Dev Tip: Try setting your mount options to use ADS rather than ADS+Melee. It’s not for everyone but it’s a powerful way to become more accurate in an instant while staying out of harm’s way. It can be combined with blind fire for some great results.

Killstreaks and Field Upgrades

  • Friendly Spy Planes and Counter Spy Planes will no longer appear overhead
  • Spy Planes and Counter Spy Planes move slower and are easier to hit
  • Counter Spy Planes have a shorter duration
  • Health has been reduced on Spy Planes, Counter Spy Planes, and most placed Field Upgrades
  • Death Machine and War Machine have swapped costs
  • Glide bomb is easier to control
  • A max timer has been added to the Radar Jammer and Field Mic Field Upgrades
  • Bugs resulting in graphical corruption of the Attack Dogs have been fixed – no more Dognados

Perks

  • Low Profile has been removed and replaced with Ninja
  1. Anoniem-1360's avatar

    De hype is real hahaha NOT!

    0
  2. User  avatar
    834 XP

    Vrijdag is het zo ver.
    Mijn eerste PS5-multiplayergame.
    Hoop dat ik goed weet wat doen, dat mijn multiplayer-fix eindelijk bevredigd wordt.
    Ik wil gerust met mijn PS5-vrienden van hier samen spelen, maar eerst ga ik de game in m’n eentje wat verkennen, (ook singleplayer) dat ik weet wat ik doe, en geen noob meer ben.

    0
  3. Anoniem-2400's avatar

    @Anoniem-1360: de beste game gaat het worden in tijden

    0
  4. Anoniem-2400's avatar

    @Undergod: dan heb je 1: vrienden nodig en 2: vrienden met een PS5

    0
  5. Anoniem-8739's avatar

    @Anoniem-2400: beste van de slechtste CoD games

    0
  6. User  avatar
    834 XP

    @Anoniem-2400: https://youtu.be/oL2B-AAnsHo

    0
  7. Anoniem-9773's avatar

    Zin in!!

    0
  8. User  avatar
    834 XP

    @Anoniem-9773: Me too!

    0
  9. Anoniem-113's avatar

    hoop niet dat ik me 80euro verspilt heb

    0
  10. User  avatar
    307 XP

    @Undergod: Ben ook benieuwd hoe het gaat verlopen op de ps5 , hopelijk zijn alle maps goed te doen, tijdens de bèta veel plezier eraan beleeft

    0
  11. User  avatar
    834 XP

    @Anoniem-113: Hoop het ook niet, maar slecht kan het zeker niet zijn, je weet wat je kan verwachten…
    De vraag is, heb je er zin in? En wil je dat bedrag ervoor betalen?

    Voor mij is het duidelijk, ja ik wil dit, zodat ik eindelijk voor een paar jaar weet wat doen op multiplayer-vlak.

    0
  12. User  avatar
    834 XP

    @Hylke: Heb de beta zelf niet gespeeld, maar als je zegt dat het smaakt naar meer, dan vertrouw Ik je daarin.
    Ik ben ook benieuwd hoe het zich verhoudt op de ‘current-gen-consoles,’ tegenover last-gen.
    Ik denk dat er meer details zijn toegevoegd, maar dat de lay-out van de maps, nog steeds hetzelfde is.
    Echter, met deze next-gen-belichting en details, (en 60fps) kan het wel als een next-gen-titel aanvoelen.

    Elke verbetering in een multiplayer-game is mooi meegenomen.

    Het zal bevallen, daar ben van overtuigd.

    0
  13. Anoniem-5041's avatar

    Geen plek meer op mijn ps5 door cold war, niet normaal meer

    0
  14. User  avatar
    307 XP

    @Anoniem-5041: cold war verwijderen en vanguard installeren deze weegt maar 40gb

    0
  15. User  avatar
    307 XP

    @Undergod: ook erg benieuwd naar alle nieuwe features die de ps5 teweeg kan brengen voor deze shooter, mischien komen we mekaar s tegen tijdens een potje death match haha

    0
  16. Anoniem-1374's avatar

    Heb ik een nieuwe PlayStation nodig als ik Warzone en Vanguard erop wil spelen?

    0
  17. User  avatar
    834 XP

    @Hylke: Beiden benieuwd, yep.
    Als je telkenmale gekilled wordt door een vervelende gozer, met een embleem dat het er nog eens goed in wrijft, voeg me dan maar toe. 😀

    Grapje, 🙂 ik heb een topic hier aangemaakt voor nieuwe PS5-vrienden. 😉
    Als je gamertag hetzelfde is als je gebruikersnaam hier, zoek ik je vast weleens op. 😉

    0
  18. User  avatar
    307 XP

    @Undergod: jansma1988 daarmee vindt je me wel

    0
  19. User  avatar
    834 XP

    @Hylke: Is gekopieerd in mijn notities.
    Ik ben van 83′.
    Dank je wel, maar zoals ik zei, zal ik eerst wat oefenen, zodat ik me eerst thuis voel in het spel.

    0
  20. User  avatar
    307 XP

    @Undergod: ooh ben zelf van 88 scheelt niet veel, ik zal ook eerst de maps moeten leren en oefenen

    0
  21. User  avatar
    834 XP

    @Hylke: Doen we! 😉

    0
  22. Anoniem-5775's avatar

    Ik heb ook veel zin in deze game, dus laat maar lekker komen.

    0
  23. Anoniem-170's avatar

    “Removed the droplets of water that get all up in your face when it rains”
    Laat ze rondlopen met doekjes die ze 1x in de 5 minuten door hun gezicht halen 😛

    0

Meer Call of Duty: Vanguard

Meer