Codemasters en Electronic Arts brachten begin deze maand F1 22 uit. Hoewel we de game van een prima cijfer voorzagen in onze review, is de game zeker niet foutloos. Onlangs bracht Codemasters al een update uit en de studio heeft nu een lijst gedeeld met issues die bij de ontwikkelaar bekend zijn en waar hard aan gewerkt wordt om ze op te lossen.

Codemasters heeft de lijst onderverdeeld in twee categorieën. De problemen die in de onderstaande lijst onder ‘Investigating’ staan zijn door veel spelers gemeld. De ontwikkelaars zijn momenteel aan het onderzoeken hoe deze issues kunnen worden opgelost. Onder ‘Awaiting patch’ staan problemen waarvoor al een fix is gemaakt. Die fixes worden met een toekomstige update doorgevoerd.

Investigating

  • AI straight line speed after slow corners
  • AI can backout on overtakes too easily
  • Heusinkveld pedals have a 50% brake deadzone
  • Quick Practice over-wears the entire Power Unit
  • Inability to use radio commands after using Flashback in certain circumstances
  • Inconsistent force feedback when using a controller (PC)
  • Sponsor contract lengths can be exceptionally long after an auto-renewal
  • Tyre temperature above blanket temps when starting Formation Lap
  • Sponsor logos do not appear in replays on the Player Car
  • Driver number 23 is incorrectly available for use

Awaiting patch

  • Sector timings not displaying
  • Broken barriers at Baku – Turn 19
  • Broadcast Safety Car causes all AI to pass and sometimes receive DSQs
  • Tyre temperatures reset when pausing the game in Multiplayer
  • Little to no force feedback when using Logitech G920/G29/G923
  • Excessive DNFs at Baku when using Simulation Damage (My Team)
  • Excessive ICE/MGU-H wear when using automatic gears
  • Involuntary head movement when braking and accelerating in VR
  • Flying lap can cause damage on Baku – Turn 15
  • Engineer incorrectly states DSQ’d cars are still running
  • Engineer refers to Racing Point
  • Engineer stops replying to certain questions