Terwijl de meesten zich nog wegwijs maken in The Lands Between, zijn er ook al een handvol Elden Ring-spelers die druk bezig zijn met het neerzetten van speedrun-records of het opduikelen van verdwenen content en met zo’n enorme game als dit, zal er voorlopig nog genoeg te ontdekken zijn.
Lance McDonald, de maker van de 60fps-patch voor Bloodborne, is één van de mensen die het liefst met z’n neus in de bestanden zit, om zo te achterhalen wat FromSoftware (noodgedwongen) uit de game heeft moeten snijden. In de onderstaande video vertelt hij over een gameplaysysteem dat ‘Dream Mist’ had moeten heten.
Volgens McDonald stond er al behoorlijk wat dialoog klaar voor de Dream Mist-quest. Met dit systeem had het mogelijk moeten zijn om de dromen van slapende vijanden te vangen. De dataminer zegt tevens dat er grappig genoeg wel al slapende vijanden aanwezig waren in de Closed Network Test van Elden Ring, maar dat deze niet meer in het eindresultaat zitten.
Ach er zit al genoeg in. Zelfs na 140uur en platinum heb ik volgens mij nog genoeg gemist om nóg 40 uur te vullen. Wat een game! Tja en wat die speedruns betreft, heb er eens een paar gekeken, wat een kansloos gedoe, heeft echt helemaal niks met uitspelen te maken.
@Kassandra: Word wel een beetje moe van die speedrunners zijn onzin comments.
Hoop dat je begrijpt dat die speedrunners Elden Ring al vaker dan jou hebben uitgespeeld op de normale manier. Het spel allang al 100% hebben gecleared. En daarna beginnen ze pas manieren te zoeken om dit allemaal sneller te kunnen doen.
De 1 doet het met allemaal glitches die in het spel zitten de ander weer niet. Snap nie hoe mensen denken dat ze een spel opstarten en dan meteen beginnen met speedrunnen………
Elke dag is het weer een traktatie na het opstarten van deze game, ben na 60 uur nog lang niet uitgekeken en zit volgens mij pas ergens op de helft. Nadeel is nu wel dat ik geen enkele andere game meer leuk vindt, kan natuurlijk ook een voordeel zijn.
@Kassandra: tjah snap dat het niet je cup of tea is maar het is een soort genre op zich.
Meeste hebben spel eerst uitgespeeld en gaan dan kijken hoe ze het zo snel mogelijk kunnen doen.
Vind het wel wat hebben beetje zoals mensen elke keer moeten zeggen dat ze platinum hebben terwijl van de meeste games moet je dingen doen waarvan ik denk ga liever socializen buiten maar heey
@RobanosSmatros:
Ja, maar dat is dus het punt. Het is vaak geen uitspelen. Van glitch naar glitch en hoppa, daar is het einde. Maar inderdaad ieder zijn ding. Qua platinum trophies ben ik het helemaal met je eens, heb meestal ook wel wat beters te doen dan alle collectibles vinden of grinden tot level 200 en weet ik veel wat.
@Kassandra: ik snap je wel.hoor.
Kijk de glitches denk ik bij me zelf is helemaal.niks maar als je game gewoon snel kan uitspelen door een game mechanic te exploiten of goed te gebruiken
Goed mensen kan neer knallen of weet ik wat vind ik wel knap.
Ik heb ni no kuni 2 geplatinumed en denk dat 75 uur grinden was
Dood en dood zonde haha
@Kassandra: Ik zit op 227 uur en kwam vandaag nog een heel groot ondergrondse gebied tegen, en nog een gebied die ik nog niet heb doorzocht. Waarschijnlijk mis ik ook nog dungens enz die ik niet heb gevonden.
Ik zat er 160 uur in alles te bemachtigen en zoeken tot ik hem platina had op de ps5 . Nu begonnen op de ps4 versie .
Ik wil het spel echt goed vinden maar geraak geen meter verder en zit pas in het begin van het spel. Ik snap echt niet waarom alles zo moeilijk is, waarom gewoon niet wat meer speelbaar. Het save systeem werkt voor geen meter met die checkpoints en het respawnen van alle vijanden lijkt helemaal nergens op. Een vijand die je verslaat moet gewoon wegblijven punt.
@jimke1: wat is de reden om hem nog eens te spelen op ps4? Gewoon nieuwsgierigheid
@Anoniem-7992: je moet gewoon geduld hebben en leren wat de vijanden doen en vooral levelen
@Anoniem-7992: je moet inderdaad de aanvallen van je vijanden leren anticiperen. Het save systeem werkt voor mij prima. Daarnaast is het respawnen van je vijanden wel noodzakelijk als je wil levelen. Dit soort games vraagt veel tijd en oefening. Als je na een uur of 10 nog geen verbetering merkt, dan is dit mss niet jouw soort game.
Je kunt vijanden alsnog laten slapen met een torch. Dus het had gekund en het had een Bloodborne tint kunnen krijgen maar ach, ja. Misschien DLC? Lol.
@Anoniem-4623: Gewoon omdat het een redelijke goede game is niet mijn top 1 want dat is bloodborne en Demons souls maar ik speel graag zulke games .
@Anoniem-7992: git gud