Codemasters heeft aangegeven dat ze een nieuwe update voor F1 22 hebben klaargestoomd, die inmiddels is uitgerold op alle platformen waarop de game verkrijgbaar is. Het gaat om update 1.06 en alle details hebben we uiteraard ook voor je.

De update pakt best wel wat issues aan, waaronder een aantal die eerder al werden aangemerkt als ‘work in progress’. Lang niet alles is echter opgelost en de ontwikkelaar blijft daarvoor een praktisch overzicht bijhouden, dat je hier kunt vinden.

Meer weten over F1 22? Check dan onze review.

Algemeen

  • De prestaties van de F1® 22-voertuigen zijn meer in lijn gebracht met die in het echte seizoen. Vanwege deze wijziging zijn alle F1® Time Trial-klassementen gereset
  • Minder slijtage van de verbrandingsmotor/MGU-H bij gebruik van automatische versnellingsbak
  • Sector Time-indicators geven nu de verwachte kleuren weer als je een ronde voltooit
  • Verbeterde AI-logica bij het in en uit rijden van de pits
  • Probleem opgelost waarbij de bandentemperaturen worden gereset nadat het spel werd gepauzeerd in online game modes
  • Probleem opgelost waarbij ‘Broadcast’ Safety Car in sommige gevallen door alle AI-gestuurde wagens werd ingehaald, wat resulteerde in massadiskwalificatie
  • Probleem opgelost waarbij upgrades van Personnel Facility niet werden toegepast op coureurs
  • Probleem opgelost waarbij grip op het circuit tussen kwalificatiesessies minder werd
  • Probleem opgelost op Baku waarbij de speler in Bocht 15 van Baku kon crashen als hij door AI werd bestuurd tijdens een vliegende ronde
  • Probleem opgelost met tecpro-wanden die los kwamen op Baku
  • Kleur voor sponsordecals en -badges kan nu worden toegepast vanuit een standaardkleurenslot
  • Algemene stabiliteitsverbeteringen
  • Diverse kleine oplossingen
  • Marc zal icon-coureurs nu netjes noemen
  • Probleem opgelost waarbij tijdens het starten van het spel de verkeerde grafische kaart werd gekozen, wat kon leiden tot een crash
  • Spel wordt nu op de juiste wijze geladen bij het gebruik van Intel grafische kaarten (afhankelijk van minimale specificaties en modellen)
  • Aanpassing van zoekopdrachten voor netwerksessies, zodat NM14-fouten minder snel optreden
  • AI-icoon van het timingbord verwijderd tijdens broadcast safety car
  • Correctie van de oogkleur van Kevin Magnussen
  • Collisies worden nu juist gerapporteerd in UDP-gegevens

Two Player Career:

  • Probleem opgelost waarbij spelers in sommige gevallen niet langs Contract Negotiations konden komen in Two Player Career
  • Probleem opgelost waarbij spelers vast kwamen te zitten na een seizoenspauze in Two Player Career

Audio

  • Verbeterde mix van bottoming out in F1-wagens, nu hoorbaarder
  • Verbeterde prestaties en mix van bandenscrubs en -slips
  • Nieuwe audio toegevoegd voor Mercedes-AMG GT Black Series
  • Probleem opgelost waarbij de Race Engineer onjuist melding maakte van ‘Racing Point’ in plaats van Aston Martin
  • Probleem opgelost waarbij hoofdtelefoon niet kon worden geselecteerd als radio-uitgang op PlayStation 4/5

Stuurwielen:

  • Probleem opgelost met haptische feedback op diverse compatible Logitech-stuurwielen (G920, G29 en G923)
  • Probleem opgelost waarbij de LED Tachometer (Rev Counter)-lampen niet werkten op Logitech-stuurwielbasissen
  • Stick Button Links & Stick Button Rechts toegevoegd voor Thrustmaster T248 / T128-stuurwielen op de Xbox

VR:

  • Verbeterde prestaties als companion-scherm op volledig scherm wordt ingesteld
  • Oplossing voor onwillekeurige hoofdbewegingen tijdens het remmen of versnellen
  • Probleem opgelost met Oculus Rift CV1, omdat Stencil Mesh standaard was ingeschakeld
  • Wijziging van standaardinstellingen om algemene compatibiliteit te verbeteren
  • Visuele kwaliteit en prestatieoptimaliseringen

Anders:

  • Hier vind je een deep-dive artikel over onze wijzigingen in rijgedrag en haptische feedback.