Een goede user interface en gebruikerservaring spelen een belangrijke rol in het plezier en het tempo van een game en dat is nou net een onderwerp waar Call of Duty al een aantal jaren niet de meest toonaangevende titel in is. Onhandige menu’s, iconen die niet duidelijk zijn en omslachtige navigatie; deze onderwerpen zijn al langer onderwerp van gesprek bij zowel de spelers als Activision en ook de laatste game – Call of Duty: Modern Warfare 2 – heeft de nodige uitdagingen.
Het ziet er echter naar uit dat de interface van zowel de shooter als het aankomende Warzone 2.0 – dan wel in iteraties – op de schop gaat. Een bron die nabij WhatIfGaming staat, meldt dat de UI/UX een ‘work in progress’ is en dat er updates onderweg zijn om de ervaring te verbeteren. Het ziet ernaar uit dat Activision dit zich ook maar al te goed beseft en daarom heeft men ook flink de portemonnee getrokken: vorig jaar heeft de uitgever immers William Faler, voormalig UX director bij Hulu, aangesteld als UI/UX director bij ontwikkelaar Infinity Ward, aldus RalphsValve op Twitter.
“it’s a work in progress, there’s a lot of moving pieces, updates have been well underway”.
Ik vind het heel onhandig dat je je wapen niet op kan slaan in gunsmith. Net als in MW2019. Of kan het wel en zie ik het gewoon niet?
Alles is ontzettend onoverzichtelijk.
Waarom moet elke keer bij een spel de menu structuur opnieuw uitgevonden worden? Kies gewoon wat het beste werkt en blijf dat gebruiken.
Typisch Amerikaans… Probeer maar eens te navigeren op een echte Amerikaanse website. Ook zo ongelooflijk onoverzichtelijk
@Anoniem-7804: omdat die spellen zoveel op elkaar lijken, als ze menu hetzelfde laten dat denken mensen dat ze niks nieuws hebben.
Ik ben zelf geen dev/designer etc dus ik ken er allemaal maar weinig van maar het lijkt de laatste jaren alsof alle games amper aan elkaar hangen. Steeds meer en meer hoor je berichten over “dat voegen we later nog wel toe” of “dat onderdeel wordt later nog aangepast” etc. Zelfs echt basic dingen zoals een UI in dit geval, kom op zeg. Het zal allemaal vast en zeker wel wat werk nodig hebben en games worden steeds complexer maar toch. Alles is tegenwoordig een “beta” zelfs de menu’s. Het wordt allemaal een beetje een zooitje.
Moet inderdaad toegeven dat het allemaal klein en onoverzichtelijk is.
Ik wist niet eens hoe je je calling card en emblem moest veranderen. Dat gaat ook via een raar apart menu
Ben ik het net met moeite gewend, gaat het weer veranderen ^^
@Anoniem-1861:
Nee, je kunt je custom blueprint niet opslaan. Je moet alle attachments onthouden inclusief de tuning settings van al die attachments. Dus als je met overkill even je favoriete wapen wilt toevoegen moet je er pen en papier bij pakken of rainman skills hebben en het allemaal onthouden.
Je kunt ook nergens zien hoe lang je dubbel xp token nog duurt, geen records of leaderboards. Als je een attachment vrijspeelt met een wapen, zie je amper wat je nou eigenlijk hebt gekregen. Enz enz
Het lijkt me een vak apart om goede UI’s te maken. Bij BF vind ik hem ook vaak onoverzichtelijk. Daarnaast is het BF menu vaak ook nog eens een zeer irritant groot reclamebord voor de de ander BF titels die er op de markt zijn.
@JimmyStarbreeze:
Dat is helemaal erg. Zelfs als je tegenwoordig een tv koopt, zit er reclame in de UI.
Zoveel dingen die niet kloppen met dit spel.
Gelukkig spelen er nog wat mensen met Ghosts, Infinite Warfare of WW2
@Anoniem-2545: dat noem je release now and fix later mentality. Bethesda is ook bekend mee.
Ff snel cashen voor digitaal want refund and verkopen kan niet meer.
In MW2019 vond ik de constante reclame nog erger dan de interface. Ik heb er zelfs een battlepas door gekocht waardoor ik kennelijk dingen vrijspeelde in Warzone dat ik niet speel en Vanguard dat ik niet heb.
@Anoniem-9308: “In MW2019 vond ik de constante reclame nog erger dan de interface. Ik heb er zelfs een battlepas door gekocht ”
Dat is dus precies de val.
@Destiny Begins: Ghost??? 😮
@Destiny Begins: Je had het spel toch al gerefunded ? Stop dan ook alsjeblieft met je eeuwige gezeur.
Doe dat spel maar op de schop lol wie speelt er nou nog Cod?
@Anoniem-389:
Ze kan niet anders.
@Anoniem-4349: ze hebben bij activision inmiddels al $800 miljoen binnengeharkt. Als je dat deelt door $80 dan kom je uit rond de 10 miljoen kopers/spelers.
@Anoniem-7079: alleen ontvangt Activision van de €80 echt niet 100%.. berekening is dus niet heel accuraat
@Ghost-Figter: ze hebben wel gewoon die 800 miljoen binnen. Dus dan hebben ze alleen maar meer titels verkocht dan in die berekening
@Anoniem-389: neemt niet weg dat ik hier op mag reageren? Zout anoniempje
@Destiny Begins: Neem nog een slokkie azijn