Terwijl Microsoft en Sony kibbelen over de ‘voogdij’ van megafranchise Call of Duty, hebben Activision en Infinity Ward vorige week de nieuwste telg in de reeks uitgebracht: Call of Duty: Modern Warfare 2. De game brak in de PlayStation Store al de nodige records, maar over het geheel is de game ook een gigantisch succes.

In een persbericht meldt CEO Bobby Kotick namelijk dat Modern Warfare 2 binnen drie dagen al meer dan 800 miljoen dollar heeft binnengehaald. Dat is met afstand de grootste lancering van het jaar en het passeert daarmee zelfs grote films als Top Gun: Maverick en Doctor Strange in the Multiverse of Madness.

Ook Call of Duty general manager Johanna Faries is in haar nopjes over de lancering van de game en bedankt alle spelers voor de ontvangst. Men kijkt natuurlijk ook alvast naar de toekomst en benoemt de aankomende lancering van Warzone 2.0.

“Thank you, Call of Duty players, for making Modern Warfare 2’s launch one for the record books, as well as the highest-grossing entertainment opening of the year. It is our honor and privilege to deliver such a historic launch weekend for the best fans in the world.

As amazing as this opening has been, Call of Duty has much more in store. An unprecedented level of support for the Modern Warfare universe is on the horizon, and Warzone 2.0’s launch is right around the corner. It’s an incredible time for the franchise.”